sun?day

Så är helgen snart till sin ända. Har inte gjort speciellt mycket vettigt än så länge. Tycker att vädret drar ner både tempot och orken. Måste det regna hela tiden? 
 
Har iaf bakat tårtbottnen till ettårskalaset, så nu är det bara fyllning coh dekoration kvar innan kalaset. Blir en marsipantårta med vaniljmousse och geléhallonfluff. Ska jag vara ärlig har jag aldrig bakat någon marsipantårta och knappt någon tårta alls. Men va tusan. Det ska väl gå vägen...haha. Eventuellt måste jag också baka något laktosfritt.
 
Imorgon blir det en tur upp till kyrkans öppna förskola igen. Börjar märka på Melwin att han känner igen sig på förskolorna nu. Så fort jag fått av honom ytterkläderna knatar han iväg till dörren och sen går han och botaniserar i hyllorna, leker och tittar på de andra barnen. Visst har han fortfarande koll på vart jag är, men nu kan jag gå ur rummet en sväng utan att han gallskriker (oftast).
 
Finns en hel del att välja på... Självklart är det roligast att plocka ner från hyllorna :-)
 

Idag ska vi ta en sväng till IKEA och förhoppnignsvis handla fåtöljen till vardagsrummet. Bara vi får in kartongen i bilen... Ska bli nice att få en fåtölj även om det inte är färdigt med den... men just nu känns ju vardagsrummet tomt. 
 
Sen blir det träning i eftermiddag/kväll och eventuellt ska jag försöka börja titta på veckans uppgift vi fått i kursen jag läser. Känns som att de höjt ribban en nivå nu. De tidigare uppgifterna har jag tyckt känts relativt lätta. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska ro den här i hamn. Har tills på torsdag på mig... Det löser sig.
 
 
Tittut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback