Höst

Ja nu faller löven snart utanför och ett helt år har gått sedan jag blev mamma. Över en natt förändrades livet totalt och titeln "mamma" sattes främst och störst. Underbart på alla sätt. Jag älskar mammalivet och jag älskar naturligtvis Melfisen mer än något annat i världen. Älsk. kommer aldrig någonsin att kunna ta en lika stor del av mitt hjärta, även om jag naturligtvis älskar honom också.

Det här blir en riktigt spännande höst. Massa aktiviteter tillsammans med Melwis och skrivande/pluggande. Har kommit in på en distanskurs som heter "Att skriva för barn och ungdom". Riktigt kul ska det bli att få utveckla skrivandet och plocka upp ett gammalt intresse som legat i träda.

Första uppgiften på kursen var att skriva en folksaga, en deckare och en notis utifrån en enkel bildruta med en pojke/flicka, ett träd och en boll. Berättelserna fick dessutom inte vara längre än en halv A4. Utmaning! Upptäckte att det var svårare än jag trott att skriva en folksaga. Fick inte till någon riktig poäng i folksageanda. Blev mest krystat. Men det ska skickas in och opponeras på, så jag får tid att fila på texten. Kanske delar jag med mig av någotjag skrivit senare under hösten.

Vi har varit förkylda allihop i en hel vecka, men är snart friska . Bara lite snuva och hosta kvar nu. Tror att Melwis kommer tycka att det är skoj att få träffa alla kompisar igen och komma ut o leka utanför hemmet igen. Han sover nu, men sen ska vi göra oss iordning och knalla upp till kyrkans öppna förskola på musiklek.

Får försöka skärpa mig med att ta kort också.. men här följer iaf några blandade foton på älsklingen min <3




Vi syns snart igen!


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Härligt att du är tillbaka!! Vad stor Melwin har blivit!
Jättefin kofta på andra bilden, var har du köpt den?
Ser fram emot att få läsa något alster framöver. Själv har jag börjat jobba igen fast Elvis bara är åtta månader, men det känns okej. Vi har bra hjälp av mor- och farföräldrar. Tänker du gå tillbaka till JB el hur känns det? Jag hälsade på där förra veckan, de gamla kollegorna kändes mkt stressade..
Hoppas på nya uppdateringar snart! Kram Kajsa

Svar: Hej Kajsa! Vad kul att du fortfarande kikar in här... trots min dåliga närvaro. Koftan är köpt på H&M i vintras. Blev kär i den lite "gubbiga" stilen.

Det är bra att ha mor- och farföräldrar på nära håll. Vi har ju tyvärr inte den förmånen, men det ska nog ordna sig när jag börjar jobba i vår. Var också på besök på jobbet i veckan. Känns konstigt att komma tillbaka. Jag blir nästan utittad som en utböling. Känner ju knappt någon på bygget längre känns det som. Många nya när gamla kollegor slutat. Angående vart jag kommer jobba, får jag väl säga att det är oklart. Den som lever får se..haha. Kanske väntar nya utmaningar? Vi får se helt enkelt.

Lovar att iaf bättra på uppdateringarna framöver... Sköt om dig! Kramen!
Sasette

2012-09-11 @ 20:04:41
Postat av: Linda

Haha va stor han är Jennie, och jösses så lik dig han är :)

Svar: I know.... Stackars liten..Haha
Sasette

2012-09-20 @ 14:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback