Brrr...

Nu är hösten här på allvar. Imorse vaknade jag och frös. Bara 18 grader inne! Dags att slå på elementen och höja värmen på luftvärmepumpen.

Det positiva med kylan och mörkret är att det nu är helt okej att tända en massa levande ljus och mysa till det med en stor kopp varmt te. Vardagslyx ska man inte glömma bort - Det säger alltid min kusin Sara, som gärna dukar upp med finporslin till frukost.

 

Efter att jag blivit mamma har jag blivit änmer blödig när det gäller barn som far illa av olika orsaker. Har ju alltid haft ett stort hjärta för alla barn, men det blir värre när man har egna barn. Läste igår en artikel i GP som jag tycker att alla borde läsa. En eloge till journalisten som skrivit på ett sådant fint sätt att jag grät mig igenom hela texten. LÄS!

 

Idag blir det hemmapyssel nu på fm. Ska försöka svansa runt med dammsugaren, Slänga i en tvätt, vattna blommorna och dra dammtrasan över de stackars dammtäckta möblerna. Sen blir det badhuset och bus i bassängen en timme i em. Spännande att se vad Melwin säger idag. Nu har vi ju inte varit iväg på 2 veckor igen och sist var han ju lite skeptisk till duscharna. Tur att det inte är så många där... Ekar ganska bra när han sätter igång och skriker i duschen...haha.

 

Buzzar Nan's mjölk nu...och Melwin tycker det är kanongott!


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Kul att läsa lite här hos dig i bloggen också!
Från Charlotte från Barn-och-ungdoms-litt-kursen

Svar: Kul att du kikar förbi. :-)
Sasette

2012-09-20 @ 10:20:55
URL: http://ansgarssyskon.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback