Kalas och höstlig vardag

Då var vi tillbaka i vardagen igen. Kalaset i lördags var mycket trevligt. Melwis fick galet mycket presenter. Fick resna i hans rum för att få plats med alla nya leksaker. Men han har lekt hela veckan och dragit ut allt i hela huset, så han är väldigt nöjd med sina nya grejer. Dock har han inte förstått att man ska sitta och åka på de tre sparkgrejerna (Bobbycar, Stor lastbil och häst). Han kliver av och puttar dem framför sig istället. Lillplutten <3. 
 
Tand 5 och 6 har kikat fram under veckan också. Man får passa sig för de små sylvassa gaddarna nu. Rätt vad det är så kommer lilla monstret och biter en. Måste klia i tänderna för han biter i allt och har ständigt sina fingrar i munnen. 
 
Vi har precis varit till badhuset. Torsdagar är ju som bekant badhusdagen. Blev lite frusna efter en stund, så vi orkade inte bada hela timmen, men det är alltid skoj att komma iväg och ut från huset en stund.
 
Älsk. är hemma förkyld, så jag passade på att ta en tur till gymmet i fm också. Skönt att röra på sig. Har tyvärr blivit alldeles för lite träning den senaste tiden. Ska inte slänga ur mig massa ursäkter, utan bara konstatera att soffan lockat mer på kvällarna. Därför är det skönt att komma iväg på dagen när jag fortfarande har både ork och lust.
 
Väntar med spänning på att få reda på vilket dagis Melwis ska få börja i januari. Är orolig för att vi inte kommer få det vi vill, utan kommer få ett dagis på andra sidan stan/samhället. Det skulle ju funka om Älsk. lämnar på morgonen eftersom han har bil... men ni kan ju bara tänka er när jag ska behöva cykla eller gå 3 km efter att jag kommit hem för att hämta honom, Man vill ju komma hem så fort som möjligt så att man har tid tillsammans. Inte spendera regn och snökaos med att traska en timme för att komma dit och hem. Men risken är stor då det ryktas att alla får plats på de dagis som ligger långt bort. Finns inga platser kvar i centrum är svaret. Va F! Ne... jag kommer vara på krigsstigen om M placeras på andra sidan stan/samhället.
 
Tårtan till kalaset. "Vattnet" var dock inte grönt utan blått gelé. Dum kamera.
Många sparkleksaker... men hur gör man?
 
När man plcokat ur alla leksaker kan man ha själva lådan som leksak!
Hungrig?
Om du har ätit färdigt mamma, så kan jag ta din tallrik också!
Höstlöv är spännande... Melwin pekar på varenda träd när vi är ute och går.
Badpojken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback