Utslag och ögongegga

Nu har jag fått nog av ögongegga i fisens öga. Imorgon ringer jag VC och kräver att få en tid (De har hänvisat till öppenmottagningen tidigare). Har ju tidigare pratat med 2 BVC-sköterskor och en läkare, som alla sagt samma sak. Att det är en trång tårkanal och att jag ska fortsätta massera. Men när det inte hjälper... då kan de väl skriva ut nån salva. Att man ska behöva tjata!

Melwin har fått exemliknande utslag på magen också. Varit torra fläckar förut och jag har försökt smörja med alla möjliga krämer, låtit bli att smörja och inte badat honom för ofta. Men nu är det alltså röda exemliknande utslag istället. Dags att även där kräva en salva med kortison i.

Men första kampen kommer i telefonen, då jag vill ha en tid hos läkaren och inte behöva gå ner kl 7 på morgonen och sitta bland alla andra sjuka människor med Melwin i flera timmar. Jag satt ju själv där i 2 timmar som höggravid. Det var inte skoj. Lär inte vara bättre att sitta där med Melwis som efter nån timme ska ha mat. Vart ska jag då värma gröten? Vart ska vi sätta oss att äta den?

Är måttligt road av VC som slutat ge bokade tider, utan istället hänvisar till sin öppna mottagning, där flera hundra människor slåss om 2 läkares uppmärksamhet. Det är inte ok!

EN TID SKA JAG HA... OCH SALVOR FÖR BÅDE ÖGAT OCH UTSLAGEN!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hoppas du vann fighten mot VC!

Perfekt med recepten, jag ska skriva ut dem å spara till lite längre fram. Läser ju att jag ligger i lä när det gäller matlagning men det är bara att försöka som du själv skriver. Härligt med bra husmanskost, det är absolut det bästa! Bra jobbat med träningen idag! Själv ska jag börja en PT-grupp med löpning på torsdag, ska bli så kul!

2012-05-14 @ 19:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback