Tjena mittbena

Jag förstår inte vart tiden tar vägen. Visste att jag inte uppdaterat på ett tag, men att det skulle vara 4 dagar sen. Skärpning på torpet. Nu blir det ett sådant där långt inlägg med massa foton igen. Har varit ett par risiga dagar då M haft jobbigt med magen och att göra nr 2 IGEN. Skrutt att han verkar ha ärvt sin pappas känsliga mage och inte min plåtburk.

Till slut lossnade iaf proppen och efteråt mår han så klart mycket bättre och sover hela nätterna som vanligt istället för att vakna och gråta varannan timme. Min energinivå räcker inte till till varken träning eller bloggande. Har nog nåt virus i kroppen dessutom. Älsk. har varit förkyld och hängig i en vecka och idag blev jag plötsligt riktigt risig. Blev illamående när jag stod upp och fick ont i kroppen. Har tagit värktabletter, så nu mår jag förhållandevis bra. Kan iaf sitta i soffan och skriva på datorn utan att må illa.

Åkte till Sthlm idag och var hårmodell på en färgkurs. Hade hoppats på en större förändring, men det visade sig vara en kurs i blondering och uppljusning av hår så jag fick en kallare blond färg i håret och de lila partierna är fortfarande kvar. Attans! Dock skönt att slippa ha utväxt på det blonda och den nya blonda färgen är snygg. Ska nog låta mamma klippa mig när jag åker till värmland om det inte dyker upp nån klippkurs tidigare.

Som sagt... träning har det inte blivit någon på en hel evighet. Alltid är det något som  ställer till det. Ont i kroppen, trött, Älsk. kommer hem sent. Mår ärligt talat riktigt dåligt över att jag går upp i vikt igen och ser ut som en marshmallows. Jag som hade kämpat så i januari och kommit en god bit på väg tillbaka till den kropp som jag känner mig bekväm i. Nu hänger pösmagen över byxorna igen...FAN. Men varje gång jag ska ta mig sjäv i klagen igen, så pajar kroppen på ett eller annat sätt. Känner mig som skadat gods. Är det inte knäna, så är det axlarna... och nu är jag sjuk. Håll en tumme eller två för att jag kan dra igång och träna igen. Jag mår bättre både fysiskt och framförallt psykiskt när jag tränar.

Melwis blir bara bättre och bättre på att röra sig i gåstolen. Numera är det inte enbart bakåt han färdas. Vi övar också massor på vändningar. När han är på humör så funkar mage till rygg jättebra. Det kommer... Snart snurrar han runt som en krokodil och fräser omkring med gåstolen så att vi får akta benen.

Köpte ny overall och mössa till M. Vinteroverallen började bli alldeles för varm. Han vara alldeles svettig när man tog upp honom stackaren. Så fin i sin nya overall. Allt klär en skönhet =).



Har fått den nya bärselen också (dålig bild tyvärr). Ännu inte fått in snitsen på att få honom i och ur den om jag vill bära på ryggen.... men med lite övning kommer det att bli toppen. Får dock vänta med att ha honom längre stunder på ryggen eftersom rekommendationen är 6 månader för att bära dem där. De måste ha full huvudkontroll. M. har bra kontroll, men om han skulle sitta där längre stunder så skulle han nog bli för trött. Den var dock precis som jag trodde en piratkopia av Ergobaby och funkar på samma sätt. M. sitter mycket skönare och bättre än i Babybjörnen (Sitter på rumpen istället för att hänga i skrevet) och vikten verkar fördela sig bättre. Vilket kanonköp för 300 kr istället för 1300!



Det nya är också att M. har börjat använda benen i babygymmet. Ja, till det mesta egentligen. Han ligger ständigt med fötterna upp i vädret. Frågan är hur länge till gymmet är helt eftersom han lyckas hålla fast solen med fötterna (därav det smattrande ljudet).




Avslutar detta långa inlägg med ytterligare en bild på världens goaste unge...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback