På bättringsväg

Har varit riktigt risig i en vecka nu. Äntligen börjar jag känna att det åtminstone går åt rätt håll. Ingen feber och kroppen känns helt ok... om det inte vore för den förbannade hostan. Har hostat så att blodkärlen sprängts kring ögonen. Ser helt galet ut. Inte konstigt att folk stirrade på mig när jag var till affären och handlade igår. De måste undra vad jag har för konstig sjukdom.

Vill verkligen bli frisk nu. Känns som att det har varit nåt skit i kroppen hur länge som helst. Innan den här dunderförkylningen har jag ju haft ont i både knän och axlar och kännt mig oförskämt seg och trött hela tiden. Får hoppas att det här är kulmen och att jag snart är tillbaka på rätt spår och kan börja träna som vanligt igen. Mår verkligen piss av att inte kunna/orka röra på mig. Känner mig instängd i en sumodräkt. Som om min kropp är omsluten av ett lager späck. Uscha! Snart så... Snart är jag på banan igen.

I Onsdags kom min moster och kusin på blixtvisit. De skulle med ett tidigt flyg till sol och bad på torsdagsmorgonen, så de mellanlandade här för att vara säkra på att inte hamna i nån snöstorm eller liknande och missa flighten. Fick världens finaste tulpaner! Är det någon blomma som jag tycker om att ha i bukett hemma, så är det just tulpaner. Helt klart mycket finare än rosor.



Melwin har än så länge klarat sig från våra baciller. Han är bara lite snuvig, men i övrigt är han pigg och glad. Har försökt att underhålla honom så gott jag kunnat medan jag varit risig. Tur att han oftast nöjer sig med att endera vara i gåstolen eller ligga och chilla på fårskinnsfällen framför barnkanalen. Värre blir det väl sen när han är äldre och man själv är dålig... men nu ska vi inte ta ut något i förskott. Peppar, peppar, så är jag sällan dålig och sjuk.

Idag blir det till att försöka röja upp litegrann här hemma och ta en promenad i solskenet. Babysimmet är inställt idag pga kurs, så vi behöver inte passa några tider. Känns också skönt eftersom jag absolut inte har lust att hoppa i en baddräkt just nu.

Ha en bra dag allesamman!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback