Sprängfullt

Melwin har hittat sitt guld!
Jätteglad över att få mat i flaska. Mer mat på kortare tid och man kan hålla själv.... Dock lite kräsen och det är bara en flaska som funkar. Men vad gör det om hundra år... Jag diskar den gärna och kokar för att slippa paniken när han suger som en igel på mina bröst.

Drack en hel flaska vid nattning igår och somnade mätt och belåten. Enda bekymret var att JAG vaknade strax efter ett inatt och hade sprängvärk i brösten. Inte direkt så att man kan tala om för tuttarna att de inte längre behöver producera samma mängd mjölk. Som tur var, kände nog M på sig att mamma var i behov av honom, för han vaknade en kort stund därefter och åt. Skön känsla...

Ammade en gång till på morgonen (klockan 6), men vid 8 slukade han en hel flaska ersättning igen och somnade om. Tips på hur man vänjer av brösten från att producera litervis med mjölk när de inte behöver, mottages tacksamt!

Jag är så glad och lättad över att han tar flaskan att allt känns mycket lättare. Hade inte funkat mycket längre att helamma. Då hade jag nog suttit och gråtit av panik flera gånger om dagen, när hjärnan sagt "kasta bort igeln" och mammahjärtat kämpat emot och låtit honom äta.

Lördag idag och inte några planer alls egentligen. Älsk. ska en sväng till naprapaten och jag ska som vanligt en tur till gymmet och svettas. Dag 14 / 30 idag... Jissus vad tiden går.



Kommentarer
Postat av: Madde

Vad skönt för er!!!

Försök mjölka ur brösten lite själv om det spränger för mycket, man känner sig som Dolly Parton ett tag men det tar några dagar så vänjer de ner sig till den nya mängden.

När man slutar helt kan det dock finnas kvar lite i flera månader, hehe...

2012-01-15 @ 11:37:33
URL: http://mittkaos.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback