Sovmorgon

Jisses... Känner mig helt bakom idag. Melwin somnade om efter att ha fått en flaska ersättning vid 6 och jag gjorde likadant. Inte förrän 9 vaknade vi! Det blir lite kortslutning i hjärnan när rutiner rubbas sådär. Var tvungen att sms:a Älsk. och fråga om han sagt att han skulle sluta tidigare idag, eller om det bara var en önskedröm. Hade visst drömt det! Attans! Hahah...

Idag ska vi ta en promenad med en annan mamma....och i övrigt blir det lugnt. Pyssla lite hemma och bara vara. Måste dock knata upp till tåget och fylla på respasset, för imorgon blir det till att resa tidigt och då är det bäst att redan ha gjort det - Ifall man kommer sent till tåget.

Ska på kreativ föräldragrupp inne i stora staden imorgon. Ska bli roligt, men tyvärr tror jag inte att vi kommer kunna åka in så många fler gånger. Kostar 150kr att resa och 150kr/tillfälle (imorgon är gratis "provapå"). 300kr på en föräldrapengslön är ganska mycket för en dag....Men vi får la se. Någon mer gång kanske man tar sig iväg om det är skoj.

Jag har skickat iväg lite frågor angående ett jobb som jag är nyfiken på. Helt ny bana och säkerligen sämre lön än den "otroligt saftiga" lärarlönen, hehe.... Men det är ändå något som lockar. Ibland kanske man ska följa sin magkänsla och inte plånboken? Vi får la se vad som händer och sker i framtiden...

Började tänka på det för ett tag sen... Det där året som verkade vara så lång tid att vara mammaledig - Det är ju snart slut. Jissus... Kan man stoppa tiden emellanåt, så att man hinner med? 3½månad sen jag blev mamma redan och eftersom han beslutade sig för att vara kvar där tills de tvingade ut honom, så var jag ju mammaledig redan en månad innan jag blev mamma. Får påminna mig om att njuuuuta av varje dag som  jag får vara hemma med Pyret.

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback