Puh!

Det var galet mycket mammor och bebisar på "öppnis" igår. Sådär så att personalen bad oss att testa igen och inte skrämmas av att det var så många där. Brukar inte vara så många... men antar att det var för att det var första minipigorna (förskolan heter nyckelpigan... därav namnet) för terminen och alla ville dit och testa.

Var iaf trevligt trots trängseln och sångstunden tyckte Melwin var riktigt spännande. Satt med uppspärrade ögon och titta sig omkring på alla andra mammor och bebisar som sjöng och gjorde rörelser de också. Blir nog en tur till öppnis på måndag igen och hoppas att det är lite lugnare då.

Efteråt var det föräldragruppsträff... Alltid trevligt att träffa dem, men själva träffen...nja - Den hade man nog kunnat skippa. Fick se på en överpedagogisk film om smakportioner som så käckt talade om att det är bra att veckohandla och att handla ekologiskt. Hade jag visat den filmen för en gymnasieklass hade de hatat mig för all framtid...T.o.m. jag fick krypningar i kroppen och ville fly därifrån...haha.

Har så smått börjat låta Melwin smaka på saker. Kan säga att det går tusen gånger bättre än att ge honom flaskan med ersättning, så för vår del blir det nog direkt på gröten i februari. För att helamma orkar jag bara inte så mycket längre. Pyret suger musten ur mig... Det är ingen lek att amma en 8,5kg's bebis!

Idag ska vi bara vara hemma och mysa.... Spöregn ute, så då passar det bra att bara ta en slappardag!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback