Januaridepp

Jag blir alltid lite depp i januari och tycker att det mesta är jobbigt och mörkt. Märker det knappt när det smyger sig på, men helt plötsligt så är all min energi som bortblåst och jag har bara lust att dra täcket över huvudet och tröstäta ett helt berg med onyttigheter. Brukar vara mamma som påminner mig om att jag alltid har en dipp och att det inte är ovanligt att jag är nere och ovanligt negativ. I år märker jag det själv.

Hade tänkt lägga ner fightandet efter att ha vägt mig i morse och blivit hånskrattad i ansiktet av den elaka vågen, men nej... Med lite pepp från vänner (tusen tack), så ska jag baskemej ta mig över målsnöret, om jag så ska krypa dit!

Melwin fortsätter tycka att flaskan är toppen. Nu vill han inte längre ha brösten och tycker bara att de är jobbiga och sega. Maten ska ju komma direkt och mycket dessutom. 230 ml med ungefär 3-4 tim mellanrum sätter han i sig min lilla älskling. Inte mig emot att slippa amma... Glad att få tillbaka mina tuttar och inte enbart ses som en vandrande mjölkmaskin. No more Mamma-MU!

Blir en tur till gymmet ikväll, trots att jag sagt att jag inte skulle dit idag...
Fredagsmys a'la Fitnessfighten stavas T-R-Ä-N-I-N-G!

 Hålla flaskan själv är det bästa! Då är man säker på att maten inte försvinner...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback