Ett litet steg för mänskligheten...

Men ett STORT steg för en snart urlakad ammande mamma.... MELWIN HAR DRUCKIT ERSÄTTNING UR NAPPFLASKA!

Som jag har trilskats och bråkat med den där flaskan. Det har som bekant alltid slutat med en gallskrikande och panikslagen bebis. Igår, efter att ha sugit båda mina bröst tomma (aj, aj)... så tog han flaskan! Drack 100 ml och somnade sen ganska snabbt. Förhoppningsvis har han nu förstått att mamma inte vill honom illa och att flaskan inte är ett djäulens verktyg.

Antagligen börjar han inse att det inte är lönt att suga sönder mamma efter den mat som inte finns. Bara att inse... jag har gigantiska tuttar, men en 8,5kg's (växande) bebis kräver lite mer än vad jag kan ge.

Även imorse tuttade han gladeligen i sig ca 120ml (efter att ha insett att tuttarna inte gav tillräckligt). Fortsätter det i den här andan så kan jag nog snart glesa ut amningarna och bara ge flaskan emellanåt. Det vore helt fantastiskt! Plus att jag inte alls behöver oroa mig för att Melfisen skriker sig blå efter tuttarna när jag är iväg till gymmet eller någon annanstans.

Nu mina vänner... nu kanske det vänder! Håll era tummar och tår!

Funderar på om en bidragande orsak, förutom mitt trilskande med flaskan, kan ha varit att han fått börja smaka på mat. Youhurt, keso och mos har han gladeligen tagit en smakbit av från mitt finger. Kommer nog bli en matglad kille detta... Bara att se fram emot när han är hungrig tonåring och äter ett par limpor till frukost...Haha!

Idag blir det en tur till affären under dagen och en sväng till gymmet när Älsk. kommer från jobbet. Tränade ju hemma igår, men nu är det dags att bege sig tillbaka till gymmet.



 2 hittills...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback