Vinst

Mamma har fyndat en sulkyvagn och en bilbarnsstol, så nu kan jag och Melwis åka till värmland med tåg och slippa dra med en vagn. Jag har dragit mig för att åka tåg med den vagn jag har nu, eftersom det är omöjligt att fälla ihop den och bära in den samtidigt som jag ska bära på fisen. Alldeles för bökigt för att jag skulle ge mig in på det.

Men nu har jag bokat biljetter och åker en vecka till värmlandsskogen i Mars. Ska bli spännande att se hur det går med tågresan så långt. Vart byter man blöjor på ett tåg t.ex.? Toaletterna brukar ju vara skitäckliga och trånga. Inte direkt så att jag vill lägga Melwis på golvet och byta.

Har i alla fall köpt en ny bärsele som jag hoppas kommer vara bättre att bära fisen i än babybjörnen. Det blir alldeles på tok för tungt att bära 10 kg på magen och med största delen av tyngden på axlarna och framåt. Babybjörnen är bra om man inte har ett så stort barn.

Har spanat på Ergobaby som man kan bära både fram och på ryggen. Den tar 18kg och att bära på ryggen känns som en bra avlastning om man får ont. Meeeennn... Vem sjutton har 1200:-? Inte jag iaf. Jag sparar ju som en tok till en ny vagn. Hittade istället en sele på Tradera från Singapore som ser snarlik ut. Ska också kunna ta upp till 20 kg. Huvudskyddet är ju inte det snyggaste, men kanske bra om det är sol eller om M sover. 159 kr fick jag den blå selen för. Som hittat! Blir spännande att se om den är bättre än babybjörnen som kostade 800kr.

Klicka för att stänga fönstret




Originalet för 1300kr- På bilderna ser de snarlika ut frånsett märket Ergobaby. Hoppas att detta stämmer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback