Semladagen - semlan

Idag vaknade jag otroligt trött. Varför? Jo, det ska jag berätta.  Jag var uppe i varv när vi gick och la oss igår. Ibland har jag en miljard tankar och idéer som snurrar runt. Den här gången var det en släng av inredningsidéer till hemmet. Nåväl. Jag låg alltså vaken en bra stund ochhann inte somna före Älsk. som jag vanligtvis brukar göra. Detta ledde till att han hann börja snarka. DET GÅR INTE ATT SOMNA TILL SNARKNINGAR! =(

Det brukar räcka med att rycka i hans täcke eller putta lite på honom för att han ska vända på sig och sluta snarka. Gjorde dock inte det igår. Inga av mina knep funkade och efter att ha legat och vridit mig en bra stund, tog jag min kudde och mitt täcke och gick ut till soffan. Kunde inte somna där heller, så jag låg vaken en timme och ömsom försökte sova och ömsom tittade ut på snön som sakta föl ner mit marken.

Klockan ett hade Älsk. slutat snarka och jag flyttade tillbaka in i sängen. Somnade hyffsat fort för att väckas av att Melwis vaknade vid 2-tiden. Med ca en timmes sömn var jag lagom glad över att återigen behöva lämna värmen under täcket. Hittade M uppkrupen i högra hörnet av sängen. Tyckte att det var konstigt men det var först när jag flyttade tillbaka honom som jag förstod...

Blöjan måste ha hamnat på sniskan och hela sängen var dyngsur. Stackars älskling hade försökt åla sig bort från det kalla blöta. Luktade som en gammal nerpissad gubbe om sängkläderna. Var alltså bara att gå och byta på Melwis för att sen gå tillbaka och byta alla sängkläder. Hela proceduren och tändningen av lampan hade väckt Pyret, så när jag väl fått honom torr och ner i sängen igen, fick jag stå med mitt finger i hans mun och med andra handen pilla honom i håret i 20 min. Ergonomisk ställning? Nej...grrr... VARFÖR TAR HAN INTE BARA NAPPEN SÅ JAG SLIPPER STÅ SOM EN OSTBÅGE ÖVER SÄNGEN?

Klockan var över 3 innan jag kom i säng igen. Halv sju var det dags för frukostflaskan och halv åtta tyckte Melwin att det var dags att gå upp. Jag skulle ha kunnat ligga kvar i sängen minst 2 tim till.

Tur att man möts av ett brett leende och ett litet skratt varje morgon när man kommer och säger god morgon. Det vänder defintivt mina mungipor - Hur trött jag än må vara. Älskade unge!

Idag har det med andra ord varit himla lugnt förutom 1½ timmes promenad i det underbara vårvädret. Bara att hoppas att vädret håller i sig. Nu vill jag verkligen ha sommar och värme.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback