Kompishäng

Idag var vi en tur till Öppnis på sångstund. Efter kom två mammor och deras bebisar hit på en fika. Melwin tyckte att det var mysigt med kompisar här hemma. Låg bredvid Oscar och kramade hans hand... Oscar däremot var helt upptagen med Melwins babygym som han tyckte var riktigt spännande.

Hade hunnit sätta en bulldeg på jäsning innan de kom... men bullarna blev färdiga först efter att de gått hem. Tur att fikabrödslådan i frysen inte var helt tom.

Melfisen missade dock en sovstund på eftermiddagen, så han var rejält övertrött när kompisarna gått hem. Fick tvinga honom att vara vaken en stund till, men 18:30 gick det inte längre. Fick lägga honom redan då. Får la se om han vaknar under natten...

4 mars ska jag in till Sthlm och sitta hårmodell igen. Ny färg är verkligen välbehövligt. Utväxt på de lila partierna är inte riktigt det snyggaste man kan tänka sig. Kommer dock bli konstigt och kanske t.o.m. jobbigt att lämna Melfisen med Älsk. en hel dag. Separationsångest...haha... Men det är nyttigt för oss alla om jag är borta en dag. Månaderna flyger ju iväg och snart ska ju Älsk. vara hemma och jag åka till jobbet. De måste lära känna varandra på egen hand. Jag är lite av en livboj och det är lätt att lämna över till mig eller fråga mig om vad som ska göras. Finns inte jag i närheten måste Älsk. lösa situationen på egen hand och Melfisen kan inte skrika tills jag kommer.

Imorgon blir det nog lugnt. Tvätta några maskiner och dona här hemma...

Kommentarer
Postat av: Jonna

Va roligt med en kommentar ifrån ett nytt "ansikte"! :) Gick du långt över tiden? Gick allt bra trots Melwins vikt eller det blev kejsarsnitt? Ja man får väl passa på att mysa med dom så mycket det går nu för sen lär vi få hålla oss väck. Hi hi.. Limme är dock ej en mysbebis tyvärr, full rulle hela tiden och sitta still går ikke. Om han inte är riktigt riktigt trött ;)

2012-02-07 @ 19:47:39
URL: http://enjonna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback