Hjärtat

Lilla hjärtat vaknade med ett hjärtskärande skrik 22:30 igår. Helt otröstlig. Panikskrek. Det är inte lätt att vara liten alla gånger och det är inte lätt att vara mamma heller. Till slut somnade han om igen i min famn och jag kunde bädda ner honom i sängen igen.

Vet inte riktigt vad som var/är på tok. Ont i magen, tänder på gång, växtvärk, mardröm... Ja vem vet. Det blir enklare sen när han kan tala om vad som är fel. Verkade ändå ganska pigg imorse, men blev varm om pannan och hängig efter några timmar och har nu sovit 2 timmar och sover fortfarande. Nåt skit har han i kroppen. Är väl pappa som dragit hem nån bacill. Älsk har själv ont i halsen och känner sig risig.

Hade tänkt ta en tur till öppna förskolan idag, men det får bli en lugn hemmadag för mig och Melwis. Vila, mysa och leka. Kanske tar vi en tur med vagnen senare så att jag får njuta lite av det fina vädret.

Igår var vi en tur till sthlm och träffade C. En kort stund blev det... men alltid mysigt att träffa henne. M var glad så länge som han fick sitta och suga på en gurkskiva. Så fort jag tog gurkan ifrån honom så blev han ledsen...haha. Kommer få problem om jag inte sätter tydliga gränser med den lilla godingen. Egen vilja och envis som sin mamma... Uj, uj.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback