hemmadag

Idag har jag och Melwin bara varit här hemma och myst. Ibland är det bara mysigt att ta det lugnt och busa med Melwin en hel dag. Blir bara roligare och roligare. Nu är han med och leker på ett helt annat sätt. Skrattar, pratar och grejar. Det är jättespännande att stå upp och kika in i byrålådor och lådor med leksaker. Lite svårt att hålla balansen och plocka upp sakerna från lådan, men skam den som ger sig! Hehe..

Var på Lidl och köpte ersättning igår på vår promenad... (hämtade paket på hemköp, köpte ersättning och lådor på Lidl och gick sen förbi och lånade böcker på biblioteket= lagom promenad) Kunde inte motstå de här lådorna. Tyckte att de var roliga och skulle göra sig bra i Melfisens rum. Vad tycks?



Vi bakade också lite chokladmuffins idag, jag och Pyret. Sparade ett par rosor till dessert ikväll med vaniljglass, men de övriga åkte in och sällskapade med kanelbullarna i frysen. Alltid redo för fikabesök! =)



Det är som sagt mysigt att busa och gosa med Melfisen... men det är också skönt när jag får egentid de stunder han sover. Rutiner är riktigt nice! Melwin sover alltid en gång på förmiddagen och en gång på eftermiddagen. Sen lägger han sig 19 och sover hela natten. Man tackar! Man har nästan glömt hur jobbigt det var första veckorna när han gallskrek flera timmar/natt och de kommande månaderna när han vaknade var tredje timme. Nästan så att man kan tänka sig tanken på ett syskon om några år...haha..



När Älsk. kommer hem från jobbet ikväll tänker jag pysa en sväng till gymmet och bara jogga 30 min på löpbandet. Sen blir det fredagsmys i tevesoffan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback