Babysim

Idag var det premiär för bassängsbad för Melfisen. Jag va mest orolig över att lyckas komma i badkläderna och hur det skulle gå att byta om och duscha etc. Löste sig som allt brukar göra... Hade med bilbarnstolen och la ett vattentätt underlägg i. Ibland har jag lust att ge mig själv en guldstjärna för bra idéer...Haha.

Melwin tyckte att det var jättespännande att bada. Flöt som en kork i vattnet och var inte det minsta rädd. Enda gången han skakade på läppen en aning var när han råkade får en kallsup. Men blev inget gråt. Han fick syn på nåt annat och hade snabbt glömt händelsen.

Tror att det är jättenyttigt med simträning och vattenvana för bebisarna. För min del känns det viktigt att han lär sig och inte är rädd för vatten. På så vis kommer jag att känna mig säkrare när han blir äldre och man vistas vid vattnet.

Imorgon är det redan måndag igen... Shit vad tiden går... Ska skicka iväg lite paket, ta en promenad och besöka öppnis för en sångstund. Full rulle som vanligt alltså! Me like!

Bilder från dagens premiär:
  
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback