<3

Jag hr blivit bortskämd med nattsömn. Inatt vaknade Pyret 3 ggr... 22, 2 och 5... Inte alls road av detta. Försökte få honom att somna om vid 2. Han har ju klarat sig bra utan mat på natten i flera veckor. Fick dock se mig besegrad och gav honom en flarra efter 40 min gråt. Då åt han och somnade om.

Idag har vi hemmadag. Gör minsta möjliga och försöker vila min arm så gott det går. Melwin har precis somnat för sin eftermiddagslur efter att ha vräkt i sig gröt med banan. Fick en kasse med prover från Ellas kitchen igår på öppnis, så jag provade att ta i lite bananpuré i havregröten. Vilken succé! Nu åt han gladeligen upp allt och skulle säkert kunnat sätta i sig mer. Behövde inte ens någon ersättning efteråt. Bara en slurk vatten så var han nöjd.



Nu sitter säkert någon och tänker att man ska undvika söta frukter så att de inte bara vill ha sötsaker och ratar grönsaker. Jo, jag vet att det kanske kan vara så... men just nu... hellre en glad kille som tycker att det är både gott och spännande att äta, än en som skriker och tycker att det är pest att äta annat än ur flaska.

Melwin fick alla hjärtans present på posten igår av farfar och E. Smakade tydligen gott =) Stackars björnen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback