Pölen

Eftersom Melfisen bara vill sitta (eller stå) upp numera, har jag slagit mina geniknölar samman för att slippa sitta och vakta så att han inte faller ner i golvet. Eftersom vår hund har flyttat hemifrån (bor hos mina föräldrar), hade jag en hundbädd som bara låg och skräpade.

Efter en förmiddags behandling med textiltvätt och handtvätt i badkaret, så hade jag helt plötsligt en fullt fungerande babypöl som funkar minst lika bra som den dyra pölen som de har på förskolan (mindre förstås). Nu kan han sitta långa stunder själv och roa sig med sina leksaker och jag behöver inte vara orolig att han slår sig om han tappar balansen och faller bakåt eller åt sidan. PERFEKT!



Igår var det dags för storkok av barnmat igen. Börjar få in snitsen, så på ett par timmar hade jag 12 middagar klara till fisen. Tycker absolut inte att det är något fel på den mat man köper i butik, men det är betydligt mycket billigare och dessutom roligare att göra egen barnmat. Då vet jag exakt vad som är i maten.



Fick nya vagnen i tisdags! Lilla julafton..hehe. Var ute på premiärtur med vagnen igår. Någonting skramlade, men i övrig är jag toppennöjd med mitt inköp. Top isär julen igen och försökte ändra... hoppas att det var det som spökade. Melfisen verkar också nöjd med nya vrålåket... Han satt stolt som en tupp i vagnen och spanade ut genom fönstret hemma i köket när vi fått ihop vagnen.



Idag blir det en barnvagnspromenad ner till mälaren med några kompisar och förhoppningsvis träning ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback