Gadd

Jisses... Jag är verkligen dålig på att gå in här och uppdatera. Vete tusan hur jag ska få tillbaka bloggsuget. Men... tills vidare får ni väl nöja er med de få rader som dyker upp här då och då.

Påsken har förflutit. Blev en och annan chokladbit som inte borde ha hamnat i min mage, men i övrigt har det varit en skön helg. Mina föräldrar och min moster med man kom på blixtvisit på påskafton. Mamma ringde på fredagskvällen och meddelade att de hade beslutat sig för att inta påsklunchen hemma hos oss istället. Knäppt att ta med sig maten och äta den 30 mil bort? Nej då... inte när det kommer till min släkt...haha!

Var inget babysim i söndags eftersom det var påsk. Tror Melwis saknade det... Han var så superglad förra veckan ju. Simmade alldeles själv i sin badring och dök under ytan.



Vart sjutton tar tiden vägen egentligen? Vår lille prins är redan 6 månader gammal! Det är 6 månader sen han föddes! Känns som igår.... Men han lär sig nya saker hela tiden och växer så att det knakar. Kan meddela att den första tanden är påväg upp. Sylvass liten gadd som precis spräckt igenom tandköttet. Glad att jag inte ammar. Det gör aningen ont när han biter till i fingrarna de gånger han lyckas stoppa dem i munnen.

Vädret idag är ruskigt trist. Vi har inte och tänker inte sätta vår fot utanför dörren idag! Har en hemmamysardag med lek och slappande. Glad att jag hann greja lite i rabatterna i helgen. Är inte klar med rensandet, men nu syns iaf tulpanbladen som tidigare doldes bland alla gamla löv. Ska bli spännande att se vad som döljer sig i de lökar som nu börjar spira. Jag har ju inte en aning eftersom det är första våren i huset.

Imorgon satsar vi på öppna förskolan och på torsdag är vi hembjudna till C och Oscar på mammafika. Som sagt... tiden går fort när man har roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback