Morgonstund

"Alla mammor fick bebisar utom Jennie...."

Otroligt frustrerande att vår lilla prins inte vill behaga komma ut från magen. Jag vet, har inte ens gått över tiden ännu. Meeen... Det är så många som fött tidigare omkring mig, att det är grymt svårt att låta bli att känna sig avundsjuk och less.

Båda kollegorna som skulle ha i samma vecka som mig, har redan fött eller är i startgroparna till att föda. Den ena fick sin lilla parvel den 2e istället för 14e... och den andra, som hade bf 17e, hade vattenavgång i måndags kväll och kommer bli igångsatt idag om ingenting hänt inatt. JAG DÅ? haha...

Idag ska jag till BM först och sen till sthlm och äta middag med L. Känns skönt att jag åtminstone har lite inbokat idag. Annars skulle jag nog bara ligga och deppa hela dagen. Är ju inte direkt något kanonväder.

Igår och under natten har det blåst så vansinnigt att jag emellanåt trodde att plasttaket på altanen skulle flyga iväg. Helt galet vad det kan blåsa. Nu regnar det, men blåser inte riktigt lika mycket. Får hoppas att det ger sig. Inte allt för roligt att cykla iväg i det här vädret. Regnjackan är ju knappt så att jag kan dra igen dragkedjan på...

Får ta en funderare på vad jag ska sätta på mig när jag åker. Här hemma går jag ju omkring i mjukisbyxor... men när jag ska in til sthlm och äta på restaurang, vill jag ju gärna ha något mer anständigt än mjukisar med häng i rumpen..haha. Problemet är ju bara att jag typ kan använda 1% av kläderna i min garderob vid det här laget. Har inte brytt mig om att köpa nåt nytt, eftersom jag räknar kallt med att jag kommer kunna dra igång och röra på mig relativt snart och så småningom kunna ha mina gamla kläder igen.

Bebis innan veckans slut vill jag ha - håll era tummar och tår!

 V 40 (2 dagar för BF)



Kommentarer
Postat av: Kajsa, igen...

Jag lovar att du kommer att få innan mig! Beräknat datum 19/12, är i v26 nu (tror jag!) :-) Har inte lika bra koll på andra men det är lika roligt som första. Jag hoppas däremot att gå över två veckor som jag gjorde m Essie. Hellre januari än mitt i julfirandet!

2011-09-14 @ 21:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback