snabbare

Puh!... Man får lära sig att jobba undan sysslor här hemma fort. Melwin sover än så länge bara kortare stunder ensam. Kan ligga och sova länge om han får ligga på mitt bröst, men i sängen eller vagnen sover han bara kortare stunder ensam. Försöker dock vänja honom vid att sova i sin egen säng under dagen. Det blir allt för jobbigt att ha honom som ett klistermärke hela dagen.

Nu har han sovit ensam i sängen i en halvtimme medan jag har sprungit omkring här hemma och dammtorkat och hängt tvätt. =) Lite fint vill man ju ha det. Hur sjutton jag ska hinna med allt här hemma nästa vecka när Älsk. går tillbaka till jobbet. Det vete tusan. Hur gör mammor för att hinna med barn och hushåll egentligen? Vi har varit räddade av att ha matlådor färdiga i frysen till middagarna so far. Har bara lagat middag en enda kväll under den här veckan som vi varit hemma. Meeen... allt går. Learning by doing. Blir nog inga mästerverk till middag nästa vecka, men mat i magen ska vi nog få.

Ska ta en powerwalk i solskenet efter nästa matning. Skönt att få frisk luft och få flåsa lite. Magen drar ihop sig för var dag. Lång väg kvar... men det finns iaf hopp om att jag ska kunna visa mig på beachen 2012...haha. Längtar tills jag får börja träna lite hårdare. Mina ryggmuskler skriker efter att få jobba. Värker i dem varje dag. Blir galet tungt att bära både Melwin och mjölktuttarna.

Beställde en bärsele igår. En björnsele Active. Tog den eftersom den var extrautrustad med stöd för ländryggen. Älsk. har ju varit sjukskriven ett år för ryggskada och har fortfarande problem med ryggen, så för att undvika att han ska bli sämre igen (vore ruskigt trist om han blev sjukskriven igen) så tror jag att selen blir toppen.

(Lånad bild - Babyshoppen)


Nej vänner, hinner nog springa runt med dammsugaren innan Pyret vaknar... Flitig som en myra...

 Mammas älskling <3

 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag skulle om jag var er kolla efter en ergobaby barsele eller liknande. Finns en hel del på blocket och så. De är nog ännu snällare mot ryggen när Melwin blir lite tyngre. Vi har en sån du beställt och det känns ändå i axlar efter en stund nu när Elis är runt 9 kg.

Kram på er.

2011-10-19 @ 15:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback