Skryt

Så var det helg igen... Tiden går alldeles för fort. När jag var gravid och väntade på att förlossningen skulle sätta igång, tyckte jag att tiden stod stilla. Nu hinner jag knappt reflektera över vilken dag det är. Man är så inne i ammande och blöjbyten att man knappt hinner äta emellan.

I mitt fall är det ändå ganska positivt... kroppen börjar så smått att återgå till en mer normal kroppsform. Utan att ens anstränga mig så försvinner gravidkilona. Måste skryta med att jag fick på mig ett par av mina gamla jeans igår. Nja, det va inte helt lätt att knäppa dem, meeeen DET GICK! Hehe! Tyvärr är fortfarande mitt sockerberoende kvar och jag har inte orken att träna mer än raska promenader, så den slappa och hängiga hängbuken lär bli kvar ett tag till. Gör inte så mycket. Det får ta tid. Även om jag självklart erkänner att jag gärna skulle slå med trollspöt och bli hyffsat välsvarvad igen..hehe. Nej da... vidhåller att det är Beach 2012 som gäller.

 

Den här helgen har vi inte mycket planerat. Ska snart ta en tur till Enköping och veckohandla och imorgon ska Älsk. byta däck på bilen. Vi har inte bestämt om vi ska åka ut till svärfar och byta dem eller om de ska komma hit. Beror lite på Melwins dagsform. Är det en gnälldag så är det skönare att vara hemmavid än att åka iväg på utflykt.

Håller på och klurar på andranamn. Vi har inte helt bestämt oss ännu, men det lutar åt ett håll iaf. Återkommer med det när vi är helt säkra och skickar in lappen till skatteverket. Man vill ju inte att ens barn ska vara gramse på en resten av sitt liv för att man gett dem ett andranamn som de avskyr... Fast de vi klurar på har en mening bakom, så jag tror ändå att det kommer att bli bra.

Provade att sova i sovrummet igår. Det funkade på dagen. Vi sov middag i sovrummet tillsammans... meeen på kvällen var det stört omöjligt. Jag kapitulerade efter en halvtimmes gallskrik och bäddade återigen i soffan ute i vardagsrummet. Knas. Men skam den som ger sig. Jag ska prova ikväll igen. Det ska gå! Måste vara en fix idé han fått... även om jag inbillar mig att han andas konstigt i sovrummet. Men vore det nåt skit där, så skulle det ju inte funka att sova där på dagtid.

Dags att göra sig iordning och sen väcka Törnrosa så att vi kommer iväg till affären... Måste ju ätas och bytas innan vi åker, annars blir det ett himla skrikande i butiken. Man lär av sina tidigare misstag...




Kommentarer
Postat av: Madde

Du har dragit ihop dig jättemycket ju!!!

Jag tyckte viktnedgången/ ihoptajtningen gick lite i skov, det kunde stå still i flera veckor sen rasslade det till 5kg när man minst anade det.

Men Beach 2012 är absolut inga problem för dig snyggo ;-)

Fnissade lite när jag läste om andranamn, hehe... Liam heter "Bam" efter han i Jackass och Billy heter "Kid", för det måste man om man heter Billy? Haha...

2011-10-23 @ 22:42:14
URL: http://mittkaos.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback