Ris och ros

Idag är jag både glad och riktigt förbannad på en och samma gång. Vi börjar med det positiva, så kan du sluta läsa sen om du inte vill höra mig spotta på det negativa.

Melwin har börjat sova allt bättre. Inatt har jag bara behövt vara vaken 2 ggr, varav den ena bara var för kort amning och sen somnade vi om igen. Vakentider inatt var alltså halv 2, 6 och 9. Lyxigt! Vet inte om det är Sempers magdroppar, eller helt enkelt så att det bara krävs lite tid för magen att anpassa sig. Det kvittar egentligen. Han får sina droppar (skadar inte) och jag får sova. Vi sover fortfarande i vardagsrummet, men jag tror nog att det ska gå att vänja honom vid att sova i sovrummet. SKam den som ger sig. Får försöka sova där på dagtid med honom och se om det går.

Nu på morgonen har Melwin fått bada och tacka vet jag babysittern som tillåter mammor att få slänga i sig frukost =).

I övrigt på ros-sidan, så har jag provat mina gamla jeans. Får upp dem, men kan inte knäppa dem. Det trodde jag inte! Finns hopp om att jag ska komma tillbaka till utgångsvikt. Bara jag lyckas komma ur sockerberoendet som jag dragit på mig, så kommer nog kilona att försvinna på magen. Än kan jag ju inte träna ordentligt. Räcker med en powerwalk för mig. Blir andfådd och svettig värre av att knalla i rask takt med vagnen.

Nu till risandet. Så sluta läs om du inte orkar med klagande.

Fick ett brev från jobbet igår. Har väntat på besked eftersom jag vetat om att de andra på jobbet fått besked om löneökning som vi varit lovade sen i våras. Jag har snokat reda på vad de andra har fått för ny lön, eftersom det var sagt att "De som ligger uppenbart lågt ska höjas". Jag ligger 2000 kr under den lägstanivån och hade räknat med den höjningen. Därav mitt utbrott när jag öppnar brevet och läser att jag inte ska ingå i lönejusteringen!

J*la skitföretag. Känner mig lurad. Hoppas att de har en ruskigt bra förklaring till varför. Det kan inte bero på att jag är ledig det här läsåret eftersom en annan som är i samma situation har fått ökning. Jag är behörig och har slitit arslet av mig i 2 års tid. I mina öron finns ingen förklaring till varför jag inte ska ha samma lön som de andra. Det måste vara ett misstag. Ska ringa chefen nu...

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Det borde verkligen vara ett misstag! Du får inte halka efter i lön för att du är föräldraledig, det är diskiminering och ligger du dessutom för låg så är det klart att du ska upp! Men man vet ju inte med arbetsgivaren... du måste skriva hur det går... nyfiken! Härligt att höra att Melwin är bättre och att du får sova, det gör så mycket för humöret och orken. Å grattis till att du kom i jeansen så fort, en liten grej som gör så mycket på humöret (nästan roligare än att få sova ordentligt!) ;-)

Fler bilder på söta Melwin önskas! Kram Kajsa

2011-10-18 @ 11:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback