Monday

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Det är inte alldeles lätt att hinna med någonting annat än att amma, trösta, byta blöjor och gosa med sin ögonsten. Ni som känner mig vet dock att jag är enormt envis, så det ska bara gå! Kanske inte så konstigt att man tappar hår och går ner i vikt dock. Det blir aningen stressigt emellanåt. Den som kom på namnet mammaLEDIGHET måste ha haft en skruv lös. Vart är ledigheten egentligen?

I vanliga fall brukar ju Melwin sova några timmar på dagen. Ungefär mellan 10 och 14 brukar jag kunna få greja och ta dagens powerwalk. Men idag har han skippat den rutinen och bara knoppat 15 min i stöten för att vara vaken och gnällig däremellan.

Jag har dock gjort det jag bestämt mig för ändå. Har varvat mellan att ha honom i babysittern och suttit med honom i famnen. ¨Vad har jag då pysslat med so far idag...

- hängt tvätt
- Plockat undan i hemmet
- diskat och plockat i diskmaskinen
- Städat ur förrådet som Gud glömde

Behöver jag säga att jag är nöjd med dagens insats? =) Mest glad är jag över att jag faktiskt fick tummen ur och rensade i förrådet. Det har verkligen stått mig upp i halsen. Ända sen vi flyttade in så har det bara blivit en samlingsplats för en massa saker. Har skämts över att öppna dörren in dit. Är inte helt färdig ännu. Fortfarande en kartong att rensa ur och sen måste jag hitta nån smart, praktisk förvaring för mina hobbysaker. Det ser så rörigt ut när alla färger och prylar ligger på hyllan. Kanske några lådor?

FÖRE EFTER

Nu sover Melwin på min mage... Ska försöka lägga ner honom i hans säng och smyga in och duscha. Försöka komma ur pyjamasen och sen ta en burk keso innan jag stuvar ner honom i vagnen och beger mig ut i det grådassiga vädret och rör på fläsket. Käkade vaniljvisp och rabarberkaka igår när svärfar och hans fru var här på besök, så att missa dagens promenad är onödigt. Gäller ju att hålla igång om jag ska orka dra igång med lite hårdare träning snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback