Nu jäklar...

Så var helgen till ända- igen. Tiden går verkligen alldeles för fort. Hinner ju knappt med att registrera vad som händer i min närhet och ute i vida världen. 4 veckor sen Pyret kom till världen. Känns avlägset men samtidigt som om det var igår.

Mamma och pappa var, som tidigare nämnts, här och hälsade på under helgen. Alltid lika mysigt när de kommer förbi. När vi bodde i värmland var jag bortskämd med att ha mina föräldrar och övriga släkt på gångavstånd. Visst är det skönt att ha lite distans också, men det skulle många gånger vara skönt att bara kunna gå förbi på en fika och tjöta en stund. Det kan jag sakna.

Vi tog den planerade turen till Outlet i Barkarby i lördags. Det var tjockt med folk och absolut inte barnvagnsvänligt i de trånga butikslokalerna. Tyckte ändå att det var trevligt och vi hittade alla någonting. Pappa köpte sig ett par skor, mamma ett par regnbyxor och en amningsBH till mig. Jag köpte en klänning och en lång stickad tröja som kan bäras som tunika, tröja eller klänning. Beros på vad man känner för...hehe. Lite knivigt att shoppa kläder nu tycker jag. Måste vara praktiskt vid amning. Vill ju inte behöva klä av sig varje gång det är dags att amma och att köpa fler amningskläder känns onödigt. De kan man ju bara ha den här perioden så det får räcka med de 2 linnena jag köpte på Lovemilk.

Nu är det ny vecka och ny månad. Imorgon går vi in i november månad. Jag har bestämt mig för att ge mig själv 2 nya utmaningar den här månaden. Häng gärna på om du känner dig manad. Vi kan peppa varandra. =)

Första och viktigaste utmaningen den här månaden är att jag från och med idag slutar med allt onödigt jag stoppat i mig. Godis, kakor, bullar, glass, läsk etc. är från och med idag förbjudet. Promenaderna ska jag fortsätta med och successivt lägga till mer träning, men om jag inte bryter mitt sockerberoende, så kommer jag aldrig bli kvitt extrakilona. Därmed avger jag nu löftet till mig själv, med er som vittnen... att jag ska hålla mig ifrån fika och snask den här månaden.

Kommer bli galet jobbigt... Kommer säkert falla dit nångång, men jag ska verkligen försöka. Är som en narkoman när det kommer till socker, så därför vet jag att den här första avvänjningsperioden är hemsk. Men om jag fixar den här månaden, så kommer det att gå lättare och lättare. Skam den som ger sig!

Den andra utmaningen är en bloggutmaning. Jag har bestämt 30 st titlar. En för varje dag i november månad. Förutom den vanliga uppdateringen kring mina och Melwins bravader och uppdatering kring sockerutmaningen, så kommer jag varje dag ha olika uppdrag att göra eller bara skriva om enligt följande lista;

Dag 1 – Mål på kort sikt för denna månad och varför
Dag 2 – Lär dig något nytt
Dag 3 – Det kanske du inte visste om mig
Dag 4 – Tanken bakom ditt bloggnamn
Dag 5 – Dagens tidningsrubrik
Dag 6 – Ge dig själv en present
Dag 7 – En bild på någon/något som har stor inverkan på dig
Dag 8 – Ett pinsamt minne
Dag 9 – Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
Dag 10 – Låtar du lyssnar på när du är glad, ledsen, uttråkad, sur, förbannad
Dag 11 – Någonting från önskelistan
Dag 12 – Dagens middag
Dag 13 – Gör något oväntat
Dag 14 – En ovana som du önskar att du inte hade haft
Dag 15 – Tips på en bra bok och en bra film
Dag 16 – Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?
Dag 17 – Någon du skulle vilja byta liv med för en dag och varför
Dag 18 – Planer/drömmar/mål
Dag 19 – Smeknamn du har eller har haft och varför
Dag 20 – Dina 5 bästa egenskaper
Dag 21  –  I min väska                                                                                                                            
Dag 22 – Gör något kreativt
Dag 23 – Om du var fast på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?
Dag 24 – I ditt badrumsskåp
Dag 25 – Ett kanonrecept
Dag 26 – Värsta dagen i ditt liv
Dag 27 – Ett barndomsminne
Dag 28 – En bild på dig förra året och en från nu – hur har du förändrats sedan dess?
Dag 29 – Utvärdering av Novembers utmaning
Dag 30 – Ny utmaning?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback