BVC

Igår fick vi besök av vår BVC-sköterska här hemma. Informerade om rutinerna och gav oss foldrar att läsa. Sen var det dags för vägning. Jag hann bara ta av Melwin kläderna och lyfta upp honom, så kissade han ner hela mig. Rann ner längst magen och benen. Mysigt!

Fräsch och ren får man sällan vara mer än några minuter strax efter att man stigit ut ur duschen. Är det inte spyor så är det kiss. En spädismorsas vardag.

M. hade gått upp i vikt igen och är nu bara 60 g från sin födelsevikt. Känns ju ändå bra att han verkar få i sig tillräckligt med näring även om han kräks och har ont i magen.

Eftar att BVC varit här, kom Älsk. plastsyrra med familj på fika. Deras son är 1 år och jisses... vi vet vad vi har att vänta oss. =) Han var snabb som en pil över golven och skulle utforska och pilla på allt. Man får nog njuta av att ha en bebis som stannar där man placerar honom... Den tiden är nog snart förbi. Tiden går ju galet fort. M. är redan 12 dagar gammal. Dagarna flyger förbi, trots att jag inte gör mycket annat än ammar.

Natten till igår var en lång tortyr. Melwin gallskrek nästan utan uppehåll i 3 timmar. Psykiskt påfrestande att inte få sova, inte kunna hjälpa sitt barn och samtidigt bli skriken i örat i timtal. Älsk. pallar inte alls på nätterna och blir jätteirriterad. Det blir därför jag som har nattvaket. På nåt konstigt sätt så blir jag ändå lite piggare när solen går upp på morgonen och man orkar igenom dagen. Moderskärlek övervinner allt. <3

Var lite orolig för att även denna natt skulle bli likadan. Hade ju inte hunnit vila under dagen. M. och jag somnade i soffan och vaknade inte förrän det var dags för mat vid 23-snåret. Försökte lägga mig i sängen med honom därefter, men det gick inte. Tog med mig täcket ut och efter bara en kort stund somnade vi igen i soffan och sov till klockan var 2. Mat och blöjbyte och sen slocknade vi igen. Mat 5 och sen sömn till 8. WOW! Tänk om varje natt kunde vara såhär nice! Känner mig nästan utvilad. Trist att behöva sova i soffan, men om jag måste göra det en period för att få sova, så gör jag det gärna!

Idag har vi inga planer. Blir lugnt fredagsmys här hemma och den dagliga promenaden med vagnen.Riktigt svenssonmys med tacos har vi planerat till kvällen...och sen hoppas jag som sagt på ännu en natt med mer sömn än vaken tid.


Kommentarer
Postat av: Madde

Dessa nätter, ena natten är ett hell och nästa helt ok och man har inte en aning om vad man gjorde annorlunda för att få det att fungera.

Så hejja hejja på dig, skaffa dig ett koffeinberoende (kaffe, coca cola) och ta en timme i taget när du tror att du ska dö av trötthet!!

Coffe arbetar ju alltid nätter så jag har alltid haft nattpasset här hemma, men man överlever på något konstigt vis :-)

2011-10-14 @ 21:00:45
URL: http://mittkaos.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback