Äntligen är han här...

Trodde aldrig att han skulle bli verklighet... Men, nu är han här. Vårat underbara lilla Pyre - Melwin. 2/10-2011 Kl. 12:12 kom han äntligen ut från magen. Det blev inte alls en sådan förlossning som jag hade hoppats på - Varför skulle det ha blivit det? Nej, jag är inte alls förvånad. Haha...

Ska plita på en förlossningsberättelse och lovar att posta den här inom kort.

Första natten hemma har varit ganska jobbig. Melwin har haft gaser i magen och inte alls kunnat lugna ner sig. Tror att han sov 2 ggr i nån timme styck. I övrigt så har han varit otröstlig eller velat äta. Vi har tillbringat några timmar i gungstolen. Som jag trodde, så är det en fantastisk pryl för att lugna bebis och för att få igång tarmar. Man ska inte underskatta gamla knep och grejer. :-)

Imorse va vår BM här hemma på besök. Hon är verkligen en ängel. Tog sista sprutan på mig och gav oss en massa bra tips. Lovade t.o.m. att hon ska komma tillbaka imorgon och ta bort agrafferna (tror det heter så), så att jag slipper gå till vårdcentralen och sitta där i kö med Melwin. Innan hon gick sa hon att vi skulle säga till om hon skulle handla med något från affären dessutom... Vilken underbar människa. Snacka om att göra det lilla extra. Ska köpa en present eller blomma och ge henne när vi landat lite mer.

Nu ska vi göra oss iordning och ta första premiärturen med vagnen. Måste till apoteket och köpa värktabletter och lite annat smått och gott.

Later!





Kommentarer
Postat av: Cissi

Åh vilken liten gosing!

Skönt att vara hemma, va? Jag ser fram emot att höra lite om förlossningen.

Kram Cissi

2011-10-06 @ 17:14:11
Postat av: Kajsa

Välkommen hem goa Melwin! Jag ser fram emot att lära känna dig mer här via bloggen. Härligt att ni fått komma hem, det är alltid skönast att vara hemma. Hoppas gossen sover sött i natt så mor också får vila. Gonatt fr Skåne!

2011-10-06 @ 22:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback