Tuff, tuff tåget...

Idag har jag och M. varit in till Sthlm och hälsat på på jobbet. Det var lite stressigt imorse och spännande. Det var premiärtur med pendeln. Melwin sov dock nästan hela vägen och skötte sig exemplariskt.




Det var jättetrevligt att träffa kollegorna och att hälsa på eleverna, men längtar inte tillbaka till jobbet. Nej, nu är en annan tid. Än är jag inte sugen på att börja jobba igen.

Vi lunchade på köpcentrat och där fick jag chansen att göra dagens andra premiär med vagnen - åka rulltrappa. Lite skakigt, men gick bara bra. Tänk vad jag kan..haha!

Har blivit oregelbunden mat idag dock. Resultatet blir ett galet sug efter godis. GAH! Får peppa mig själv nu för att kunna låta bli att gå bärsärkargång i köksskåpen. När sjutton ska det här suget minska? Jag är dock envis fortfarande och jag tänker inte ge mig. På söndag har ju redan halva tiden gått.

Träningen känner jag dock att jag slarvat med. Har inte blivit så långa promenader varje dag och styrkeövningar har jag bara gjort nån gång. Har dock köpt mig en TRX nu. Har suktat efter en sån en längre tid, men tyckt att det varit på tok för dyrt. Har dock insett att jag inte kommer kunna ta mig iväg till ett gym på ganska lång tid och hittade en TRX på Tradera till halva priset, så då slog jag till och roffade en slant ur mitt sparkonto. Ska bli skoj att få testa redskapet. Är övertygad om att det kommer vara galet jobbigt i början. Men, allt som inte dödar - Det härdar!




Sitter här i soffan och väntar på att Älsk. ska höra av sig. Han har varit yr och plötsligt börjat se suddigt trots linser. När han var till vårdcentralen imorse så sa de att han fått tillbaka kristallsjukan som orsakar yrsel, men ögonen kunde de inte förklara med det. Han fick därför en remiss till Uppsala nu på kvällen. Svärfar var schysst och skjutsade så att jag slapp sitta med M. på sjukhuset. Det är dock alltid jobbigt när den man älskar blir sjuk. Hoppas att det inte är något allvarligt.

Imorgon är kalendern tom... blir nog iaf en långpromenad om vädret tillåter.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

TRX är superbra träning och dessutom roligt, funktionellt och asjobbigt! Det passar dig perfekt, du kommer älska det! På vårt gym har de grupptäning m TRX men det finns mkt på youtube också om du behöver idéer. Vad kul att hälsa på JB, jag saknar det inte heller, bara er goa kollegor och eleverna. Heja dig i kampen mot sockret, bra jobbat! Det är rena avgiftningen man går igenom, kämpa på! Kram Kajsa

2011-11-09 @ 21:08:18
Postat av: cissi

Så kul att se dig och lille Melwin! Kram Cissi

2011-11-10 @ 09:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback