Oj, så stor den är...

Dags att skryta! Pyret har sovit HELA natten i sin hårdlift...

Trodde faktiskt inte att det skulle gå så lätt. Jag har dragit mig för att flytta honom till egen säng, eftersom det senast resulterade i 3 timmars skrik varje natt och en inte allt för lycklig mamma. Men nu när han har fått in rutinerna och vaknar och äter vid samma tid varje natt, så gjorde jag ett försök. Han är ju snart 2 månader gammal, så tycker att han är stor nog nu.

Gick in och la honom efter åtta nångång. Han skrek en stund, men sen tuttade han några gånger på nappen (som jag fortfarande måste hålla i för att han inte har förstått hur han ska lyckas behålla den i munnen) innan han somnade runt niotiden. Fick försiktigt lirka bort min hand och sen var det klappat och klart. Vaknade som vanligt vid 2-tiden. Bytte bajsblöja, ammade och sen somnade han om igen för att vakna vid 5 för snabb amning. När Älsk. gick upp vid 6 ville inte Melwin ligga kvar dock, utan jag fick plocka över honom till mig, också låg vi och sov till 7:30. Det räknas dock till morgon, så natten sov han själv.

Min 90-säng kändes som en hel dubbelsäng...hehe. UNDERBART! Snacka om att jag vridit och vänt mig och brett ut mig som aldrig förr. Var ju ungefär 9 månader sen jag kunde ligga skönt i min säng. Först var det en mage ivägen... och sen har jag i 2 månaders tid haft Melwin bredvid mig. Han kanske bara är dryga 60cm lång, men han är  en mästare på att breda ut sig och åla sig nära mig... så jag har oftast vaknat av att jag ligger längst ute på kanten av sängen.

Hoppas att det går lika bra framöver.

Efterträffen var trevlig. Alla var inte där, men vi som träffats regelbundet var där. Mammaligan håller ihopa! haha... Vi fikade och fick info om öppna förskolans verksamhet och om kursen i babymassage. Alla anmälde sig till massagen och första tillfället är redan på fredag morgon. Det är kul att alla är så positiva och hakar på.

Vi är ett par stycken som ska börja med babysim i januari också... Skönt att få sällskap tycker jag. Kan ju inte ta med Älsk. då han inte kan simma...

Imorgon ska vi på 2-månaderskontrollen hos läkaren på BVC och sen på eftermiddagen har jag lovat att komma och berätta om min förlossning för vår BM´s nya föräldragrupp. Ska inte skrämma dem, men BM tyckte att det vore skoj om jag kom förbi då dagens tema var "Annorlunda förlossningar". Hon frågade mig när hon var på hembesök och eftersom jag absolut inte har problem att prata inför folk (är ju mitt yrke), så sa jag att jag absolut kunde göra det. Ingen aning om hur jag ska lägga upp det, eller vad hon egentligen har tänkt att jag ska prata om, men det löser sig på plats. Go with the flow! =)

Nu amning och sen sover förhoppningsvis M en stund så att jag kan träna.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback