Morgonstund

Har ibland guld i mund...

Satt vid köksbordet och drack kaffe medan M. satt nedanför i sin babysitter imorse. Han hade jätteroligt. Satt och skrattade och jollrade samtidigt som han slog till leksakerna framför sig. Började i slutet av förra veckan med att han upptäckte och kunde fokusera blicken på sakerna framför sig. Först tittade han bara, sen upptäckte han att han kunde få dem att röra sig genom att sparka med benen så att babysittern gungade. Nu har han förstått att han kan röra vid dem, så ibland slår han till dem så att de slås emot varandra och låter. Mammas hjärta <3 ... Utvecklingen går i ett rasande tempo. Hur ska man hinna med egentligen? Rätt vad det är, så är han väl vuxen och flyttar hemifrån.




Nu ligger han och sover i sin vagn efter att ha lekt och sen varit gnällig, ätit och kräkts ner mig... Det tar på krafterna att vara vaken och leka =). Skönt för mig, för nu har jag hunnit fixa iordning lite i gästrummet (inte helt klart). Något jag tänkt göra sedan vi flyttade in. Men - Bättre sent än aldrig! =)

Skulle vilja måla om väggarna också. Kan spy på den knallrosa fondväggen! Det får dock vänta. Har varken ork eller tid att stå och spackla och måla väggar just nu. Får helt enkelt leva med färgen och försöka inbilla mig att det ger karaktär åt rummet...hehe!

Funderar på om man kanske ska sätta upp en väggfast hylla på den rosa väggen. På så sätt kan gästerna använda den som nattduksbord. Tål att kluras vidare på...



Nu är det dags för lunch, sen ska jag stuva ner M i vagnen och ta en promenad.




Kommentarer
Postat av: Cissi

Hallå!

Inte hört om ditt mammaliv på flera dagar nu, saknar dina inlägg!

Kram

2011-11-17 @ 21:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback