I'm back

Hehe... Som Cissi upptäckt, så har jag varit ruskigt dålig på att uppdatera här. Fy skäms! Jag ska genast ta och bättra mig. Flåt...hihi.

Mammalivet flyter på. Melwin växer så att det knakar. Äter ibland så att jag tror att han är rädd att maten ska ta slut. Maniskt sugande... Var till BVC igår och vägde och mätte. 6760 gram och 59,5 cm lång är mitt lilla hjärta nu. Måste vara grädde i boobiesarna! Man kan ju ibland undra vart detta ska sluta? Inte allt för många bebisar på 6 veckor som väger nästan 7 kg. Men han är heelt underbar precis som han är och han följer sin egen kurva, så ingenting konstigt. Började bara högre upp på diagrammet än andra bebisar.

Imorse när vi vaknade var det jättekallt här i huset...hmmm... Det bådar inte alls gott inför vintern. Måste ta ett varv och försöka täta fönstren ännu mer och sen får vi nog höja elementen ett snäpp i bortre delen av huset dit inte luftvärmepumpen når. Blir inte skoj med elräkningen om det blir smällkallt... Sparar pengar så att vi kan byta till 3-glasfönster så småningom.

Morgonen är ändå mysigaste stunden på dagen. Då kan vi ligga kvar en stund och mysa. Melwin ligger och gymnastiserar och skrattar och jollrar. Jag ligger visserligen mer som en död sill, men när man har det vackraste bredvid sig, så kan man ju inte vara ledsen över att man inte fick sova en timme till.

Vad har hänt mer sen sist? Mammafika så klart. Det är ett stående inslag i schemat varje vecka. Är jättetrevligt att träffa alla mammor och bara få snacka skit en stund. Mest skönt är det att höra att alla har det ungefär likadant. Det är inte bara jag som enbart är en mjölkmaskin och stundtals känner mig som om jag är ensam om att ta hand om M. Det är nog ett allmänt pappasyndrom som vi alla får en del av.

Melwin är ruskigt mammig heeela tiden just nu. Älsk. kan bara ha honom hos sig i max 5 min innan han gallskriker sig knallröd i ansiktet och till slut slutar att andas. Trotsåldern redan? Inte roligt för Älsk. som känner att han inte duger och bara får skrik i örat, men samtidigt ger han upp väldigt fort. Det är ju enklare att ge M. till mig så att han blir tyst än att själv finna sitt sätt att få honom lugn. Men jag är övertygad om att det löser sig så småningom. Det går nog över som alla andra perioder som vi redan gått igenom. Tills dess är jag enbart mamma 23,5 tim om dygnet ungefär...

På söndag ska jag och Melwin ut på äventyri storstaden igen. Jag skickade in en ansökan om att vara hårmodell. Trodde faktiskt inte att de skulle höra av sig, i alla fall inte så snabbt. Dagen efter kom dock ett mejl med erbjudande om att sitta modell redan nu på söndag. Jag tvekade en lång stund. Berättade att jag i så fall skulle ha en bebis med mig. De tyckte att det var okej, så länge som jag var beredd på att jag skulle kunna behöva amma med färg i håret.

Vad spelar det för roll? Inte så att han ska suga på håret. Sagt och gjort... jag tackade ja, så nu blir det förändring på hårfronten. Jag är inte orolig för frisyren eller färgen. Det är vinter och jag kan ha mössa i värsta fall. Däremot är jag spänd på hur det ska gå med M. hos frisören i 4 tim. Han vaknar ju så fort vagnen stannar och sen ska han ju sitta i mitt knä för att vara nöjd. Det ska nog funka... I värsta fall... om han skriker, så får han sitta i mitt knä. Lite hår dör han inte av att få på sig.

Idag har jag inga planer alls. Ska bara vara hemma och ta det lugnt förutom den dagliga promenaden. Kanske kör ett träningspass också. Fick förrästen grym träningsvärk efter första träningen med TRX. Så skönt att äntligen känna att jag tränat.

Lovar att försöka vara lite bättre på att uppdatera, så vi hörs snart igen!

ps... Har inte fuskat en enda gång med godis, kakor, läsk, glass etc. 19 dagar utan... personligt rekord och minus 5cm runt midjan! ds






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback