Dag 9 - Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?

År 2001.

 

Jag gick första året på gymnasiet. Pluggade samhällsprogrammet med inriktning journalistik. Höll på med hästar och spelade handboll. Saknar ofta både handbollen och hästarna. Främst gemenskapen i laget och i stallet. Handbollen är jag för gammal för att återuppta, men hästarna har jag funderat på att ta upp igen. Det är främst en ekonomisk fråga… Jag har inte tid eller råd att ha en egen häst, utan det är främst ridlektioner jag tänkt på och det kostar en hel del.

 

Jag var singel, men umgicks med och var hopplöst förälskad i en kille som dumpade mig med orden ”Jag vill inte dra ner dig i min skit”. Han hade stora problem med sjukdom och familj. Såhär i efterhand är jag honom tacksam, men just då var det ruskigt tufft. Han var min första riktiga kärlek och trots att vi inte sa att vi var ihop, eller officiellt var ett par… så hade vi någonting. Det var någonting speciellt mellan oss. Svårt att sätta fingret på. Vissa människor har man någon koppling till bara.

 

Året är inte något som jag vill tillbaka till. Jag mådde under stor del av året riktigt risigt. Tror inte att så många märkte av det utåt… jag höll masken på dagtid och grät mig själv till sömns många kvällar.

 

Det är verkligen inte lätt att vara tonåring. Man står i ett vägskäl och försöker tackla saker vuxet, men har inte alla verktyg i verktygslådan för att lyckas med alla vuxenproblem.  Hoppas att jag minns hur det var den dagen Melwin står i de där vägkorsningarna, så att jag kan stötta och förstå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback