Dag 4 - Tanken bakom ditt bloggnamn

Vid en sådan här titel förväntar ni er väl något väldigt djupt och finurligt bakom valet av namn på bloggen. Ack så besvikna ni kommer att bli… haha.

Namnet Sasette är taget från Smurfarna. Det är inte så många som känner till smurfen Sasette, då hon bara medverkade i något avsnitt tror jag.  Hon är till skillnad från den andra kvinnliga smurfen inte alls lika tjejig. Sasette är en pojkflicka och är inte rädd för att visa grabbarna vart skåpet ska stå.

Jag ville från början ha ett namn på bloggen så att jag kunde vara och skriva anonymt bakom skärmen. Men ju längre tiden gick och ju fler av mina bekanta som hittade hit, så har anonymiteten inte längre någon betydelse. Jag skriver om mitt liv och mina tankar och det står jag för. Självklart finns det saker som man får maskera i det offentliga när man inte längre är anonym, men i de flesta fall skriver jag och berättar om det mesta. 

Sasette och jag har vissa likheter. Jag har olika sidor. Å ena sidan så är jag tjejen som gillar att fixa iordning sig och vara sådär typiskt stereotypt tjejig, men å andra sidan är jag samtidigt ganska grabbig ibland. Det var helt enkelt ett namn som var annorlunda, som jag tyckte att jag kunde relatera till och ett namn som jag kunde gömma mig bakom.

Det var inte mer intressant än så…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback