Beslutsångest

Huvva vad tiden flyger fram. Insåg igår att det redan är första advent till helgen. Inte tänkt på det eftersom det inte är december. Vi ska iväg en sväng till Värmland på lördag, så endera får jag fixa adventsfint här hemma redan på fredag, eller så får jag spara det och vara sist på gatan. Hmmm... Blir nog orken som avgör.

Funderar och grubblar över om jag ska ta och stanna en vecka i värmland. Få lite miljöombyte och hinna träffa alla. Älsk. jobbar ju ändå och blir nog bara glad om han får en veckas ostörd sömn. Samtidigt är det alltid skönast att vara hemma i sitt eget. Att bo hos föräldrarna när man är vuxen och har familj blir liksom ibland lite jobbigt efter ett tag. Man har ju inte samma rutiner. Ja, ja... behöver inte bestämma mig ännu. Får grubbla lite på hur jag ska göra.

Har dammsugit, tvättat och plockat undan här hemma på morgonen. Blev ju absolut ingenting gjort igår, så idag var det dags att ta tag i hemmafrusysslorna igen. Tror dock att jag sparar dammtorkningen. Måste ju ha något "roligt" kvar under veckan..hehe.

Ska snart iväg och möta upp alla goa mammor och bebisar i centrum. Ska ta en promenad med vagnarna innan det är dags för efterträff på öppna förskolan. Hoppas att vi får lite kaffe och info om trevliga aktiviteter. Ryktas om att vi får erbjudande om att gå på babymassage. Det ska vi absolut haka på. Man kan ju inte bara sitta hemma! Efter jul är Melwin 3 månader också...och då får man börja på babysim. Det ska vi nog också haka på. Bra med vattenträning så att han blir van. Han har ju legat och skvalpat i vatten i 9 månader, så det vore ju synd om han inte skulle trivas i vattnet som barn.

Har hittat ett träningsställe här i Bålsta som kör gruppträning till en kostnad av 1200/år. Är ju bara 100 kr i månaden. Kanon! Förhoppningsvis kan jag lämna Melwin hos Älsk. nån timme på kvällstid efter jul. Skönt att det rullar på och att jag börjar både lära känna folk och få fritidsaktiviteter att gå på. Har saknat det sociala utanför jobbet när vi bott i Enköping. Var bara på gymmet som jag löspratade med folk. Det var liksom skitsvårt att komma nära folk. Underligt klimat i den staden. Trivs mycket bättre här.

Nej, nu är det dags att få lite mat i magen innan vi ska börja göra oss iordning och knalla iväg. Tjipp å hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback