Babbel

Sitter och försöker fundera tillbaka på förlossningen. Den där klyschan om att man glömmer fort, den stämmer nog. Måste också fundera över VAD och framförallt HUR jag ska berätta om förlossningen för de blivande föräldrarna ikväll. Jag vill ju inte skrämma dem, men samtidigt ska jag ju berätta om hur det kan gå. Innan dess ska pyret på 2-månaderskoll hos läkaren, så vi har en hel del på schemat idag.

2 månader sen förlossningen på söndag... och det går åt rätt håll. Kroppen börjar så sakteliga att minska i omfång och krafterna börjar komma tillbaka. Magen är dock näst intill körd fortfarande. Får ta det lugnt ett tag till. Som höggravid hade jag ett midjemått på 125 cm... HUGA! Nu försvinner cm efter cm varje vecka. Idag var midjemåttet 92 cm. NICE! Jag har ju satt upp 90 cm som mål till jul, men det lär jag ju knäcka långt innan dess. 3 cm har försvunnit sen förra veckan, så det bara rasar av. Får vara glad så länge som det gör det.

Sist jag la ut en bild på magen var för en månad sen ungefär... här kommer en jämförelse... Tycker nog att det syns att det har hänt grejer...

 




Nu är det dags för lunch och sen ska jag och pyret bege oss ut på dagens äventyr. Simma lugnt! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback