Tänk vad fel man kan ha...

Trodde att jag skulle få en lugn vecka. Tji fick jag. Eleverna har lämnat in lika mycket rester som jag rättat under helgen och det känns som att jag är tillbaka på noll igen. Att de sen står på kö vid skrivbordet för att fråga tusen frågor eller för att tjata o fråga om jag hunnit rätta, gör inte saken lättare. Jag får inte en lugn stund på jobbet. Hur ska man kunna koncentrera sig och rätta under sådana förhållanden?

Kommentarer som "Men jag kan ju inte göra 6 prov på en dag", "Jag kan inte bara få godkänt, det är ju 2 hela sidor text", "Källhänvisa? Jag har ju tagit den mesta kunskapen från huvudet" osv. är inte helt ovanliga....och fröken får ta till sitt stora tålamod för att inte resa sig upp och skrika rakt ut. GAH!

Men solen skiner :-)... otroligt skönt. Bara att hoppas att det fina vädret håller i sig. "Efter regn kommer solsken" brukar man ju säga... och jag hoppas att det även gäller ens egen tillvaro. Nu måste det snart vända - innan man går in i den berömda väggen.

Tackar för alla fina kommentarer. Alltid lika trevligt när folk lämnar avtryck i bloggen efter att de varit på besök.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback