Distansjobb

Nu va det verkligen längesen jag plitade ner någonting i den här bloggen. Livet består av jobb, jobb och ännu mera jobb just nu. Även idag, då jag sitter hemma med ont i ryggen och inte har tagit mig till jobbet, så jobbar jag. Chattar med eleverna via MSN...

Vilket annat yrke skulle man behöva jobba när man sjukskrivit sig? Man måste vara knäpp i kolan för att vilja vara lärare...

Igår hade vi filmfestival och jag åkte på jobbet som konferencier. Inför 200 personer freestylade jag hela tillställningen i mikrofon, på en scen bländad av strålkastare. Inte varje dag man får sådan uppmärksamhet! =)

Har slarvat med maten under veckan p.g.a. stress och jobbat 10 tim övertid på 4 dagar. Inte konstigt att jag behöver en dags vila kanske?

Skulle vara himla skönt att få semester och kuna ägna sig helt och hållet åt att vara gravid och leta nytt boende. Just nu känns jobbet bara som ett hinder.

Vi budade på lägenheten förra veckan, men valde att hoppa av när någon budade över oss. Säljarna hade sagt attd e ville ha en miljon och vi anser att det kan vara svårt att få tillbaka de pengarna den dag vi vill sälja. Det är ändå Bro vi snackar om och 75 kvadrat... en miljon är mycket i de sammanhangen.

Bättre lycka nästa gång... vi letar som sagt vidare och är flitiga besökare på Hemnet.

Kommentarer
Postat av: Marika. nybliven mamma, fitnessgalen och amstaffägare

Hej och tack för kommentaren på min blogg! Förlossningen är verkligen en upplevelse. trots att det gör fruktansvärt ont så är det absolut värt det i slutändan och ett minne för livet!! Lycka till med din kommande :) MVH Marika

2011-05-06 @ 16:04:58
URL: http://marikaviktorsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback