Jobba hemifrån

Nu har jag bestämt mig - Jag jobbar hemifrån torsdag och fredag. Ska bli sååå skönt att inte behöva trängas på försenade tåg in till och hem från jobbet. Har inte frågat chefen om lov, men ska jag vara helt ärlig så skiter jag i det. Jag tänker inte bry mig om att fylla i flexen. Alla normala lärare är ju för tusan lediga på lovet - då kan väl jag få jobba hemifrån?

Ringde från Uppsala sjukhus idag. Jag blev helt ställd. I luren bröt kvinnan på finska och förklarade att hon skulle boka av vår UL-tid och ge oss en ny hos läkaren. De hade fått in en remiss från barnmorskan. Va tusan händer? Man blir ju orolig när de skickar en till läkare. Efter en stund fick jag förklarat att det berodde på att brorsan har fötts med ryggmärgsbråck och att det då finns en förhöjd risk. Bra att de kollar upp om allt står rätt till. Men- måste de prata så kryptiskt och skrämma upp mig?

Klart att man funderar på om allt kommer att gå bra. Om barnet är friskt och mår bra. Samtidigt försöker jag att inte oroa mig så mycket. Det ordnar sig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback