Blir så trött

Jag är arg som ett bi... Hormonerna bara flyger omkring.

Hade jag inte varit gravid, hade jag gått ner till chefen och sagt några väl valda ord innan jag försvann därifrån utan att vända mig om igen. Inte nog med att de lägger på oss lärare allt mer administrativa uppgifter. I samma veva drar de bort de enda förmåner som vi har. Hux flux har chefen beslutat att det iår endast är tillåtet att ha semester under 6 vekor istället för 7. Sen har han börjat spionera genom fönstret på dörren till arbetsrummet för att se om vi är på plats prick klockan 8 på morgonen och därefter ändrat i personalhandboken så att vi inte kan starta våra 2 timmars friskvård/ vecka hemifrån! Han menar på fullaste allvar att jag som bor 8 mil från jobbet, måste åka in till jobbet, lämna väskan och gå därifrån klockan 8 för att få friskvårda.

Hur i hela friden kan det vara bättre?! Vilken skillnad och vilka förbättringar blir det genom att jag befinner mig på jobbet i nån minut för att sen gå därifrån när jag ändå kommer tillbaka vid samma tid?

GAH!!!!

Den där friskvårdstimmen har räddat mig från att gå i väggen. Det är enda dagen då jag får sova till 6 på morgonen istället för att kliva upp kl.5. När man aldrig kommer hem för 18 på kvällarna, är det värt sååå otroligt mycket. Vem vet hur jag ska överleva våren nu? =(

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra ledarskap...inte:(

2011-04-01 @ 19:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback