Betraktelser på X2

Känns som en evighet sedan jag plitade ner några rader här på bloggen... Blir nog aldrig någon inbiten bloggerska av mig. Mina intensioner är goda, men orken och tiden räcker inte till. Finns ju så mycket annat som man vill hinna med under de korta timmar som man är ledig.

Magen växer så att det knakar och jag mår bättre och kräks inte dagligen längre. Ruskigt skönt att den perioden är över... Det är dock otroligt många tankar som snurrar runt i mitt huvud dagligen. Är allt ok? Hur ska vi hinna flytta och köpa bil? Kommer jag att fixa detta? Kommer VI att fixa detta? Hur kommer det att bli med jobb i höst? Måste jag jobba i augusti och vad kommer jag då att få göra? OSV...

Inte konstigt att jag har svårt att koncentrera mig på jobbet emellanåt!

Har spenderat helgen i Värmland... När jag åker hem, så får jag alltid ett styng av hemlängtan. Där har jag ju släkt och vänner och ett annat umgånge än vad jag har där jag bor nu. Samtidigt som det kanske och förhoppningsvis blir enklare att träffa nya bekanta när man får en liten. Det är iaf min förhoppning. Mår så mkt bättre när jag bara kan svänga iväg på spontanfika och när jag har släkt som alltid ställer upp i närheten. Är nog något med trygghet och rötter... kanske blivit gammal? Haha...

Var och tittade på musikalen "Jesus Chrust Superstars" på Scalateatern i Karlstad i helgen. Var så roligt att få se min barndomsvän i huvudrollen. Det märks verkligen att han älskar det han gör och att han hittat rätt. Han spelade alltid gitarr och sjöng när vi var ute och grillade om somrarna och har altid varit en teaterapa. Glad för hans skull! Skickade ett SMS när jag gick ut från teatern och gratulerade... och fick raskt ett svar tillbaka "Jag såg dig!" Haha... hur sjutton såg han mig i en fullsatt salong?

Är påväg till jobbet nu... Vi har studiedag och ska jobba med särskilda prövningar... Såååå oinspirerad. Tur att jag tagit halva dagen ledigt. Ska sätta samman ett G-prov i litteraturhistoria och skriva några omdömen också idag innan jag får åka hem. Det fantastiskt glamourösa livet som lärare... haha...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback