Skolavslutning

Idag var det skolavslutning för åk. 1 och 2. Köpte fika och hade visning av alster från det gångna läsåret i min mentorsklass. Därefter var det avslutning i matsalen med sång och uppträdande. Självklart blandade känslor när jag vet att jag inte kommer att ha klassen i höst. Då är de 2or och har sitt jobbigaste år på gymnasiet, så samtidigt är det skönt att lämna över till någon annan. Konstigt nog är det nog mest den allra jobbigaste klassen som jag kommer att sakna.

Alla har åsikter om just den klassen och det är inte alltid de raraste orden. Jag har själv svurit över dem flera gånger... men samtidigt är det den klass som jag kommer sakna mest. Jag har aldrig skällt så mycket på en klass... och jag har aldrig haft så skoj med en klass. Får försöka komma och hälsa på dem i höst.

Fick för övrigt en stor överaskning när jag kom tillbaka efter lunchen. På mitt skrivbord fann jag 2 kg Toblerone, från 3 elever i ovanstående klass, med meddelandet ;

" Till världens bästa lärare, från världens bästa elever. Med tanke på att du nu äter för två, så satsade vi på bigpack!!! Hoppas du får en skön sommar!"

Gosiga elever... Någonting måste jag gjort rätt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback