Märks att det är varmt...

Nu har sommarvärmen kommit på allvar. Ska inte klaga, för jag tycker egentligen att det är toppen. Men lite bitter kan man vara över att kroppen inte riktigt är med på noterna den här sommaren. Att vara gravidtjockis och tryckande värme är inte den goaste kombinationen. Sliter ganska bra på kroppen. Svullnar och jag blir vansinnigt varm och trött. Meeeen... Det dör jag inte av!

BM räknade snabbt ut att Pyret var en ganska stor krabat. Om han fortsätter växa i det här tempot, så kommer han troligtvis att väga 4,5-5 kg när han föds. Hujedamej... Det är inte en liten bebis att trycka ut det! Får hoppas att kroppen är med på noterna. Skulle vara trist att spricka allt för mycket.

Ni mammor som läser.... Hur mycket vägde era barn?

Ägnade gårdagens arbetsdag åt att arkivera betygskatalaoger. NEJ- det är inte roligt! Jag fick ont i kroppen och blev helt slut... Men på det igen bara. Idag ska 2010 års betygskataloger sorteras och arkiveras. Man kan undra varför det inte blev gjort förra året... Men svaret är nog givet. Det är alldeles för tråkigt för att prioriteras. Nästan så att jag förstår rektorerna som gick på semester och lämnade skiten till oss som sliter en stund till på jobbet.

I efterand undrar jag varför jag inte sa att det var stressigt på jobbet när BM konstaterade en aning högt blodtryck och funderade på om orsaken kunde vara jobbet. Lätt att vara efterklok men jag behöver pengarna...

Kommentarer
Postat av: Marlene

Hej Jennie!



kom in här av en ren slump! Kul att ni ska ha barn, måste ju svara på din fråga, om hur mycket "mumin" som vi kallade henne för vägde 2820g vägde hon, men då va hon 3 veckor för tidigt oxå.

Hoppas allt går bra och lycka till!

2011-06-30 @ 07:30:55
URL: http://marlenehogefjord.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback