Helg

Så var det söndag igen... Tiden rusar som vanligt iväg. Vet inte vad vi ska ägna den här gråmulna dagen åt. Har funderingar på en tur till älsk. syster eller till hans syskonbarn, men har inte spikat något ännu. Egentligen skulle det vara helt ok att bara slappa för min del.

Igår kom mamma, pappa, moster med man och kusinbarn på besök. De var snälla och körde hit både bil och barnvagn. Trots att de inte stannade så länge, så var det väldigt trevligt. Vi hann iaf äta lite jordgubbar och vaniljvisp innan vi begav oss mot Västerås och gick en tur på Nisses (önskemål från gästerna).

Om 3 veckor är det semester och jag åker till Värmland för att koppla bort och koppla av en vecka, innan flyttkaoset drar igång på allvar. Ser fram emot att få träffa alla vänner och bekanta i skogarna.

Bilen var skitsnygg förrästen. Lite ovant att köra en så stor bil och som med de flesta bilar, så skiljer sig både broms och växlar. Vanesak... Är helt övertygad om att bilen bli toppen. Stort bagage precis som jag önskade :-)

Barnvagnen var också snygg... även om jag inte alls hade räknat med färgen. På bilderna på blocket såg den ut att vara beige och grå typ. I verkligheten är den skogsgrön och olivgrön. Tyvärr följde ju inte instruktionsboken med, så jag fick verkligen slå ihop mina hjärnceller och klura på hur de hade tänkt att man skulle göra med hårdliften för att få en liggvagn av sittvagnen. Erkänner att det tog en stund. Det är mycket som man aldrig har funderat på innan man hamnar i situationen.
Är inte helt hundra ännu...Förstår inte hur man gör med bygeln. Tycker att det känns jättekonstigt om den ska sitta kvar över hårdliften. Blir ju ivägen. Men samtidigt finns det inte nåt enkelt sätt att ta bort den på. I så fall måste man ju skruva bort den och då känns det som en stor överhängande risk för att jag, som är en slarvmaja emellanåt, kommer slarva bort den.

Någon som vet och har bättre koll än en förstagångsmamma som mig?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback