Fredag

Tror att jag landat en aning i det faktum att vi faktiskt numera kan kalla oss husägare. Hela onsdagen ägnade jag åt att sitta i telefon och ringa till bank, besiktning och hyresvärd, samtidigt som jag satt de sista betygen och låste samt skrev ut betygskataloger.

En helt galet stressig vecka har det varit. Jag tog dock sjukdagar igår och idag... Med allergi som satt sig på luftrören så att jag hostar tills jag får huvudvärk, så tog min energi liksom slut. Ägnade hela dagen igår åt att bara slappa. Älsk. fick möta upp besiktningsmannen com jag lyckats boka och de genomförde en besiktning av huset. Känns skönt att säga att det inte var värre än vad vi räknat med. Taket måste bytas och badrummen renoveras, några brädor på fasaden bytas ut och nåt rör isoleras.... Men det var ingenting som var katastrof och som var tvunget att göras på stubinen.


Idag ska jag till hyresbolaget och skriva på nåt papper, till apoteket och sen handla lite på vägen hem. Blir ett varv med dammsugaren också eftersom vi får besök imorgon. Resten av dagen ska jag ägna åt en repris av gårdagen. Ta det lugnt och vila upp mig. Det är jag värd! Bara 3 veckor till semestern dessutom. Snart kan man börja räkna ner...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback