Allergisk

Den här tiden på året är alltid en mardröm. Trodde nästan att det skulle vara bättre i år, men allergin kom ikapp mig. Har satt sig på luftrören och jag är evigt tacksam att jag var smart nog att gå till läkaren och få Bricanyl utskrivet tidigare i våras. Tyvärr hjälper det inte 100%, har varit vaken större delen av natten och hostar så att det river och sliter sönder halsen. Kunde knappt prata igår eftermiddag. LÄt som en gammal Wiskeykärring...haha.

Drygt 3 tim sömn har jag räknat att jag fått inatt. Väljer att se det som träning inför hösten när Pyret fötts. Det är ingen idé att gräva ner sig och tycka synd om sig själv... (fast lite synd är det om mig...haha). Jag har varken tid eller råd att vara hemma från jobbet på grund av allergi. Det funkar inte. Betygen ska låsas och skickas iväg imorgon. Har dock inga lektioner idag, så jag hoppas att det blir hyffsat lugnt.

Vi budar på huset, men återigen är det ett annat enträget par som vägrar ge sig. Blir såååå trött! Finns det ingen rättvisa här i världen? Vi vill inte betala överpris men vi vill samtidigt ha en ny lya. En omöjlig kombination verkar det som. Just nu är budgivningen uppe i 1. 625 000 kr. Vi kan tänka oss att följa med till 1,7. Måste ha lite kontanter kvar för att kunna sätta in en luftvärmepump eftersom det enbart var direktverkande el i huset. Vi ger inte upp... men visst känns det tungt just nu i husletandet...

Dags att försöka piffa till det trötta ansiktet och bege sig mot jobbet. Ha en go dag allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback