Teamwork

När alla hjälps åt, går det mycket fortare... Bella "diskar" och vi packar. =)



Börjar bli lagom trött på att packa ner saker i lådor och slänga onödigt krafs. Ser dock ljuset i tunneln. 5 nätter kvar att sova i lägenheten. På lördag sussar vi i vårt första hus! Sedan jag och Älsk. blev tillsammans i augusti 2002, så har vi bott i 3 lägenheter och ett garage (ombyggt till lägenhet). 9 år... Jisses vad tiden går - Det var på tiden att vi köpte hus.

Börjar mer och mer längta efter Pyret nu... Ska bli både mysigt och skoj att få boa in sig i huset och förbereda för att han kommer ut från magen och blir en egen liten del av vår familj. Mamma har lämnat in min gamla spjälsäng för omlackering och väggarna i pyrets rum ska spacklas och målas. Funderar på en blå färg som heter "Monsun". Vet - det är aningen mycket genus, men jag råkar tycka om färgen blått! Vill ha en färg som kan passa ett tag framöver... inget för barnsligt eller nån mönstrad barntapet som Pyret kommer tröttna på när han blir äldre.

Sängen blir gräddvit också ska jag försöka hinna slipa och vitmåla en byrå som jag fått som arvegods (nedan). Hade först tänkt göra mig av med den... men eftersom den bara är knähög och som sagt är ett arv från en avliden släkting, så tror jag att den kan få nytt liv och bli jättesöt i barnrummet. Jag kan nog behöva ha nåt att pyssla med om dagarna när Älsk. börjar jobba igen i augusti. Annars kommer nog väntan på förlossningen att bli olidlig.



Middagen står i ugnen och tillagas. Helstekt kyckling och ris står på menyn. Hungrig som en varg, men får försöka distahera mig själv. Kycklingen är inte fädig på nån timme. Meeen... Den som väntar på nåt gott... =)

54 dagar kvar till BF !

Kommentarer
Postat av: Maria - med bebis i magen ☆

fast järntabletter äter man väll mest för sin egen skull? så att man inte blir trött och liknande. det måste väll vara extremt lågt för att bebis ska lida?



skönt att du sluppit tabletter hittills!

2011-07-26 @ 15:41:20
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback