regn, regn...

och ännu mer regn. Vem var det som beställde det här dretvädret egentligen?! Finns inte en chans att jag kommer bege mig ut mer än nödvändigt idag.

Gårdagens roadtrip gick tämligen smärtfritt. Vädret hade mer att önska även under gårdagen, men i övrigt så var det en trevlig tur. Inte så ofta vi ses, så det är skoj att det blir av. Klämde i mig en pizza och sen blev det fika med kaka och kaffe. Konstigt nog är det gott med en kopp kaffe emellanåt igen. Har ju inte druckit kaffe sen i början av graviditeten. Bara tanken på kaffe har tidigare gjort mig illamående, men nu har det som sagt vänt. Är ingen stordrickare, men en kopp då och då... det kan vara gott.

Imorgon är det exakt 8 veckor kvar till BF... Mycket som kommer att stå på schemat framöver. Besök hos barnmorskan varannan vecka och föräldrakurs varje torsdag i 4 veckor. Besök på förlossningen blir det den 5e. Jag som är kontrollmänniska känner att det snart är för mycket för att jag ska kunna hålla koll på allt... ska ju flytta mitt i allt detta också. MEN... det är bara at flyta med antar jag. Vare sig vi är redo eller inte, så kommer Pyret att komma ut om ett par månader. Skrämmande å ena sidan, men helt underbart å andra... Jag förstår inte hur man kan ha sådana kärleksband till en varelse som man aldrig träffat. Det är häftigt!

Tror dock att det är svårare för Älsk. att ha samma band redan. Det är inte honom som Pyret väcker genom sparkar eller busar med genom att sparka tillbaka vid beröring. Tyvärr brukar han lägga sig helt stilla om Älsk. kommer och ska gosa... De e mammas pôjk redan! Haha...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback