Organiserat kaos?

Vår lägenhet ser ut att ha drabbats av en tornado. Det står grejer överallt! Får kryssa mellan lådor, kassar och prylar. Bella tycker att det är mycket jobbigt och frustrerande att vi håller på och stuvar om och skapar kaos. Blir nog bra för henne att få åka tillbaka till Värmland på måndag. På så vis kan vi koncentrera oss helt och hållet på att packa det sista.

Den tropiska värmen som har drabbat Enköping är inte till någon hjälp. Med tanke på att det är 30 grader utomhus och fuktigt värre, så kan ni ju föreställa er vilket klimat vi har högst upp i hyreshuset. Jag svettas floder och det sinkar packandet nåt enormt att jag bara orkar böka omkring i typ 40 min innan jag måste gå och lägga mig i soffan och frusta. Konstigt att man kan gå upp i vikt när det känns som att kroppen genomlider ett halvt maratonlöp varje dag.

Meeen... det måste ju vara bra. Barnmorskan på pust- och flåskursen (föräldrautbildning) sa upprepade gånger att det är ett maratonlöp att föda barn och att vi skulle motionera en halvtimme om dagen. "Ut och valla frugan killar!" Tror att hon vände sig till de andra paren, för de som känner mig/oss vet att jag inte behöver ha någon som vallar mig. Brukar snarare vara tvärtom.

Vet inte riktigt vad jag ska säga om den där kursen förrästen. Det var en upplevelse. 8 par varav jag tror att vi skulle kunna umgås med 3 av dem. Det var 3 par i vår ålder. Övriga var bland annat en man som hade läst hela encyklopedin om barnafödande. Han kunde svara på varenda fråga om allt från HB-värde till forskning omkring "Färdknäppen". Rakt framför oss satt en man som hämtat sin fru i Thailand. Både jag och Älsk. reagerade på att hon själv inte visste vart hon kom från i Thailand... Han förde hennes talan i allt. Jag försökte tänka att vi alla är olika, men det klingade underligt i mina öron. Sen var det ett par där mannen inte alls hade någon lust att flytta till henne, men nu kände sig tvungen. hmmm... Som sagt, man behöver inte umgås med alla. 

 Barnmorskan upprepade mantrat "Det gör jäkligt ont att föda" ungefär 15 gånger under 2 timmars tid. - Jo tack, jag tror att jag har förstått det! Hon var som Älsk. sa - helt speedad, men ändå ganska rolig. Tror dock inte att vi lärde oss någonting av henne. Alla vet hur ett barn blir till och vart det sen ska pressas ut. Får hoppas att kommande träffar blir lite mer givande.

Bokade tid för kontroll i vecka 33 när vi ändå var på plats. Har inte gått att ringa eftersom de har bytt telefonnummer och krånglat. Fick då en tid hos barnmorskan som håller i kursen. Får väl se hur det går. Hon verkar inte ha mycket till övers för oss spruträdda... Gick ju dock bra med blodprovet förra gången, så jag ska nog klara det den här gången också.

Tänk att det redan är mindre än 2 månader till beräknad födelse nu. Herrejissus vad tiden går fort! Jag drömmer om förlossning var och varannan natt nu. Måste vara hjärnans sätt att bearbeta och förbereda sig. När det väl är dags, så har jag i drömmarna gått igenom typ alla tänkbara senario. Även om smärtan självklart inte går att föreställa sig... "Det ska ni veta... det gör jävligt ont att föda" Haha... Ärlighet varar längst?

 Bella
 V.32

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback